امام جمعه شهرستان قدس:

راهبردهای دفاع‌مقدس، راه پیروزی در جنگ ترکیبی دشمن است

شهرقدس (پانا) - امام جمعه شهرستان قدس، شرط آزادسازی خرمشهرهای پیش‌رو و جنگ ترکیبی کنونی را استفاده از تاکتیک‌ها و راهبردهای دفاع‌مقدس نام برد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
راهبردهای دفاع‌مقدس، راه پیروزی در جنگ ترکیبی دشمن است

دومین جلسه شورای اداری شهرستان قدس به ریاست وحید گلیکانی، فرماندار شهرستان قدس و با حضور امام جمعه، رئیس دادگستری، دادستان و دیگر اعضای این شورا در سالن جلسات شهید فخری‌زاده برگزار شد. لازم به ذکر است که با توجه به همزمانی این جلسه با ایام مبارک دهه کرامت، این جلسه در معیت پرچم مطهر حرم رضوی ادامه یافت.

رضا جوکار امام‌جمعه شهرستان‌قدس در دومین نشست شورای اداری شهرستان گفت: امروز به منظور پیروزی در عرصه جنگ ترکیبی دشمن بایستی از راهبردهای دفاع مقدس به خصوص عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر استفاده کنیم. دهه کرامت فرصت خوبی است تا تکریم و کرامت را در جامعه تقویت کنیم، همچنین فتح خرمشهر نماد پیروزی جبهه حق بر علیه باطل، عزم، اراده پولادین و وحدت کلمه حول محور امامت و ولایت است.

وی در رابطه با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرائی به منظور تحقق اهداف افزود: طبق فرموده مقام‌معظم‌رهبری مجموعه نظام یک پیکر و ارکان نظام اعضای آن پیکر هستند، بنابراین تمامی دستگاه‌ها باید با نگاه همکاری و هم‌افزایی در راستای تحقق یک هدف فعالیت کنند؛ امروزه به منظور پیروزی در عرصه جنگ ترکیبی دشمن بایستی از راهبردهای عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر استفاده کنیم، به بیان دیگر برای آزادسازی خرمشهرهای پیش‌رو باید از تاکتیک‌های دفاع مقدس بهره برد.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار گفت: امروز جایگاه تضعیف شده جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل توسط خط نفوذ دشمن درحال احیا و تقویت شدن، است و در راستای افزایش امیدواری و مشارکت مردم بایستی نسبت به تقویت رویکردهایمان فعالیت کنیم.

وی در خصوص راهبرد دشمن در حوزه کاهش جمعیت، مشارکت و امید عنوان کرد: راهبرد امروز دشمن، کاهش جمعیت، مشارکت و امید است، اما ملت همیشه هوشیار ما در راهپیمایی‌ها، مناسبت‌های مختلف ملی، مذهبی و دینی و دیگر مناسبت‌ها همواره مشارکت خود را نشان داده‌اند. می‌بایست در امور مختلف وحدت کلمه داشته باشیم به طوری که بتوان مشکلات شهرستان را با مشورت، همکفری و هم‌افزایی یکدیگر رفع کرد مسئولین بایستی اهل خدمت جهادی بی‌منت باشند و نسبت اولویت بندی‌ در حوزه‌های متعدد فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار خاطرنشان کرد: اجرای طرح محلات اسلامی در شهرستان از گذشته شروع شده و امسال با پشتوانه دولتی و حاکمیتی تحت عنوان طرح 2020 می‌توان در راستای حل مشکلات شناسایی شده در محلات به صورت ریشه‌ای فعالیت کرد.

وی در پایان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرائی می‌توانند از طرح‌های دانش بنیان جوان مومن انقلابی در راستای رفع مشکلات فعالیت کنند، همچنین عمده مشکلات جوانان نیز در حوزه ازدواج و مسکن است، همچنین در حوزه پرداخت تسهیلات در بانک‌ها با مشکلاتی مواجه هستند.

آغاز اصلاح الگوی مصرف از دستگاه های اجرایی

در ادامه وحید گلی‌کانی، فرماندار شهرستان قدس بیان کرد: باتوجه به اهمیت مشارکت مردم در عرصه‌های مختلفی مانند انتخابات، دستگاه‌های اجرائی بایستی به اصل افزایش مشارکت مردم پایبند باشند، چرا که تمامی ادارات به نوعی در ارتقاء تاب‌آوری اجتماعی و تکریم ارباب رجوع نقش ایفا می‌کنند.

وی افزود: حضور مردم در عرصه‌های مختلف منجر به افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های متعددی چون سیاسی، بین المللی، اجتماعی و دیگر حوزه‌ها خواهد شد و این موضوع به واسطه انجام مسئولیت‌های ما به عنوان متولیان امر محقق می‌شود.

فرماندار شهرستان‌قدس ادامه داد: ایام ارتحال امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب، کسی که مردم با لبیک به آرمان‌هایش، نظام جمهوری اسلامی ایران را پایه‌گذاری کرد و نگذاشت دشمن به چپاول سرمایه‌هایمان ادامه دهد، نزدیک است بنابراین دستگاه‌های اجرائی در قبال این موضوع خصوصا در اشاعه آرمان‌های انقلاب در بین نسل جوان مسئول هستند.

مقام عالی دولت در شهرستان قدس گفت: جهاد تبیین به عنوان یک حکم ولایی وظیفه همه است و رسالت ما نیز در این حوزه یعنی اطلاع‌رسانی به موقع اقدامات صورت گرفته به شهروندان که بایستی از طریق بسترهای رسمی مانند سایت فرمانداری و نه از طریق گروه‌های ایجاد شده در فضای مجازی صورت گیرد. بنابراین حضور واحدهایی مانند روابط عمومی، امور ایثارگران و بانوان در ادارات ضروی و مسئولین مکلف به معرفی نماینده خود در این حوزه هستند چراکه بستر مهیاست و مردم باید بدانند چه اقداماتی توسط دستگاه‌ها صورت می‌گیرد تا بذر امید در جامعه کاشته شود.

وی در خصوص اقدام به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها عمرانی در طول سال افزود: افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها عمرانی را مقید به چند مناسبت خاص نکنید چراکه مردم باید این خدمات را در طول سال لمس کنند بنابراین دستگاه‌ها به دنبال جذب اعتبارات خود در راستای اتمام و کلنگ‌زنی پروژه‌ها باشند.

فرماندار شهرستان در پایان با بیان اینکه امسال در حوزه انرژی‌هایی مانند آب و برق با کمبودهایی مواجه هستیم، تصریح کرد: امسال در حوزه انرژی با کمبود‌هایی مواجه هستیم که در وهله اول بایستی صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف را از دستگاه‌های اجرائی شروع کنیم تا این مشکل با کمتری هزینه مدیریت شود.

همچنین حسن جلال‌زاده در دومین نشست شورای اداری شهرستان بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرائی به منظور جلوگیری از مشکلات یا شخصا مکاتبات مربوطه با دستگاه‌ قضا را انجام دهند یا به دلیل حجم کار توسط یک شخص امین صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس در پایان با اشاره به الزام تکریم ارباب رجوع تصریح کرد: پاسخگویی صحیح و قانونی به ارباب رجوع از الزامات دستگاه‌های اجرایی بوده و موجب افزایش رضایت‌مندی مردم می‌گردد.

خبرنگار: محمدجواد ماهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار