نگرانی‌های پرسپولیس از بازی با هوادار

قرمزها گول ۶ گل استقلال را نمی‌خورند

تهران (پانا) - هوادار تیمی غیرقابل پیش بینی نشان داده، آنها در لیگ مقابل پرسپولیس عالی بودند و جلوی استقلال ضعیف ظاهر شدند.

کد مطلب: ۱۳۷۴۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی‌های پرسپولیس از بازی با هوادار

پرسپولیس بعد از قهرمانی دلچسبی که در یک رقابت نزدیک با سپاهان و استقلال در لیگ بیست و دوم به دست آورد حالا به دنبال رسیدن به فینال جام حذفی و قهرمانی در این تورنمنت است.

ساعاتی پیش استقلال با شکست دادن نساجی در اولین بازی نیمه نهایی به فینال رسید و حالا پرسپولیس برای قهرمانی در جام حذفی باید یک دربی دیگر را هم با برد پشت سر بگذارد. البته پیش‌نیاز این اتفاق، پیروزی در بازی عصر پنجشنبه مقابل هوادار است. مسابقه‌ای که تا این لحظه مقرر شده در ورزشگاه شهید دستگردی و بدون حضور هواداران برگزار شود. این مساله اصلا برای یحیی گل‌محمدی و تیمش خوشایند نیست اما پرسپولیسی‌ها برای بازی با هوادار یک ابهام ترسناک و آزار دهنده در ذهن دارند.

این که پنجشنبه شب با کدام «هوادار» بازی دارند؟ هواداری که در هفته بیستم لیگ موفق شد پرسپولیس را با یک گل شکست بدهد یا هواداری که در هفته بیست و ششم با نتیجه سنگین ۶ بر یک به استقلال باخت. تیم ساکت الهامی فصل را در رتبه دهم به پایان برد. آنها در نیم‌فصل اول ۱۷ امتیاز جمع کردند و در نیم فصل دوم ۱۶ امتیاز.

این نشان می‌دهد تیم هوادار در طول فصل روند نسبتا ثابتی داشته. پس آنالیز و بررسی تاکتیک‌های این تیم نباید برای کادر فنی پرسپولیس کار سختی باشد. اما چرا پرسپولیسی‌ها نگران این بازی هستند؟ اصلی‌ترین دلیل این استرس، تجربه بازی برگشت دو تیم است که با برتری هوادار تمام شد. گذشته از نتیجه‌ای که در آن بازی به دست آمد نمایش ضعیف پرسپولیس توجه بسیاری را به خودش جلب کرد. اگر ادعا کنیم آن بازی، ضعیف‌ترین نمایش تیم یحیی در لیگ بیست و دوم بود اصلا ادعای غلطی نیست. آمار پایانی مسابقه نشان می‌داد پرسپولیس اصلا در روز خوبش با هوادار روبرو نشده بود. عملکرد بد پرسپولیسی‌ها و انگیزه بالای هوادار باعث شد قرمزهای پایتخت بازی را واگذار کنند. خیلی از هواداران این تیم در پایان همان مسابقه سپر انداختند و به این نتیجه رسیدند که تیم‌شان دیگر نمی‌تواند قهرمان لیگ شود. اما پرسپولیس در ادامه نتایج لازم برای قهرمانی را گرفت. در آن سو هوادار پس از پیروزی بر پرسپولیس اصلا روزهای خوبی را سپری نکرد. آنها تا پایان لیگ فقط یک برد دیگر (مقابل ملوان در انزلی) به دست آوردند!

اوج نتایج ضعیف‌شان هم شکست فاجعه‌بار و حاشیه‌ساز مقابل استقلال بود. حاشیه حتی در آخرین بازی فصل هم هوادار را رها نکرد. اما نکته دقیقا همین جاست. این که کدام هوادار مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد؟ هوادار باانگیزه و دونده هفته بیستم یا هوادار پراشتباه و بی‌انگیزه هفته بیست و ششم؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار