سرپرست اداره کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان طوری تربیت شوند که پس از اتمام تحصیل هزینه زندگی خود را تامین کنند

مشهد (پانا) - سرپرست اداره کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت آموزش و پرورش باید دانش‌آموزان را به طریقی تربیت کند که پس از ۱۲سال آموزش، بتوانند هزینه زندگی خود را تأمین کنند.

کد مطلب: ۱۳۷۴۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان طوری تربیت شوند که پس از اتمام تحصیل هزینه زندگی خود را تامین کنند

اولین نشست شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی خراسان رضوی به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر پیرامون برنامه های پیش روی سازمان و رونمایی از اپلیکیشن رهتاب با طراحی سازمان دانش آموزی استان خراسان رضوی با حضور سیدامیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و حجت الاسلام محمد حسین پورثانی، سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، حجت رضازاده، رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی و دیگر مسئولین برگزار شد.

سید امیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این نشست گفت: هیچ استعدادی در آموزش و پرورش، نباید هدر برود. کار تربیتی و موفق نیازمند حمایت مالی است.

وی در خصوص اپلیکیشن طراحی شده توسط سازمان دانش آموزی بیان کرد: ما به عنوان متولیان آموزش و پرورش، باید فضای مجازی را در دست بگیریم. همه چیز امکان پذیر است، فقط باید همت به خرج دهیم.

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی، سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش ضمن تشکر از اقدامات ارزنده یکساله سازمان دانش آموزی گفت: نگاه به آموزش و پرورش باید تصحیح پیدا کند. این اپلیکیشن با فروش محصول، هویت یابی، بیرون آوردن دانش آموز از فضای تنهایی خود، وارد کردن او به جامعه، اقدامات تربیتی و دیگر امکانات کمک بزرگی به فرزندان‌ما می کند. قابلیت فروش اثر هنری دانش آموز در این اپلیکیشن و کسب درآمد، موجب بالا رفتن انگیزه دانش آموز و دیده شدن کار او می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، باید دانش آموز را طوری تربیت کند که بتواند بعد از ۱۲سال آموزش، حداقل هزینه زندگی خود را تامین کند.

حجت رضازاده رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی گفت: مهمترین اهداف این جلسه بررسی و تصویب برنامه سازمان دانش آموزی در رابطه با اعزام دانش آموزان به افتتاحیه مجلس یازدهم، برگزاری جلسات مجلس دانش آموزی سراسر استان، اتخاذ تصمیم در رابطه با طرح‌های تحولی سازمان دانش آموزی و تصمیم گیری در خصوص مرکز رشد و نوآوری است.

وی گفت: مبینا شکرلب از دانش آموزان دختر‌ ما، به عنوان نامزد ریاست سازمان دانش آموزی کشور انتخاب شده است و از ۱۲دانش آموز هئیت رئیسه استان، ۶ نفر نامزد انتخاب به عنوان هیئت رئیسه کشور شده اند.

وی افزود: سهم آموزش و پرورش در فضای مجازی کشور، باید سهم بیشتری باشد؛ به همین دلیل اپلیکیشن رهتاب را طراحی کرده‌ایم. آموزش و پرورش یک شبکه ۵۰میلیونی از دانش آموزان، والدین و فرهنگیان است و این اپلیکیشن انواع آموزش‌های مورد نیاز معلمان و دانش آموزان را ارائه می‌دهد. مدرسه کسب و کار، فروشگاه، خیریه دانش آموزی، سازماندهی اوقات فراغت دانش آموزان و بازیافت از جمله ویژگی‌های این اپلیکیشن است.

لازم به ذکر است در این نشست، در خصوص طراحی، مشکلات خط و نقاط قوت اپلیکیشن رهتاب ساخته سازمان دانش آموزی استان خراسان‌رضوی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار