سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

جزئیات فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان

شعار فعالیت‌های تابستانی امسال «تربیت بدون توقف» است

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، توضیحاتی درباره جزئیات فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان ارائه داد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در دومین جلسه کمیسیون فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان اظهار کرد: بخشنامه اوقات فراغت و فعالیت‌های تابستانه با امضای سرپرست وزارت آموزش و پرورش به زودی به تمام استان‌ها ابلاغ می‌شود. طی هماهنگی که با دولت شده، مقرر شده است ظرفیت همه دستگاه‌ها در استان‌ها به کمک آموزش و پرورش بیایند تا بتوان برنامه‌های تابستانی را به خوبی پیش برد.

وی افزود: همچنین یک هماهنگی خوبی با رسانه ملی برای برگزاری یک برنامه ویژه در شبکه آموزش سیما با همکاری وزارت ارتباطات در چند سطح شده و هدف این است که یک میلیون دانش‌آموز در این برنامه مجازی و حضوری شرکت کنند.

حجت‌الاسلام پورثانی بیان کرد: کارویژه‌ها در فعالیت‌های تابستانی ۱۴ فعالیت است که تمام فعالیت‌ها تدوین و همه برنامه‌ها مشخص شده است.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی ادامه داد: یکی از نکات مهم این است که تمام فعالیت‌ها در سامانه نورینو به عنوان سامانه جامع فعالیت‌ها ثبت شود تا براساس آن نظارت بر روی برنامه‌ها هم صورت بگیرد.

وی شعار فعالیت تابستانی امسال را «تربیت بدون توقف» دانست و افزود: همکاری تمام نهادهای تربیتی برای رشد دانش‌آموز ایرانی مورد تاکید است. در سامانه نورینو پنجره‌هایی برای مشارکت تمام دستگاه‌های تربیتی باز شده است و دستگاه های فرا آموزش و پرورش هم می‌توانند در این سامانه پایگاه تعریف کنند تا دانش‌آموز فعالیت را ببیند و امکان انتخاب داشته باشد.

حجت‌الاسلام پورثانی گفت: امسال گواهی‌هایی در کانون‌های فرهنگی هنری به دانش‌آموزان می‌دهیم و همکاری‌هایی با بخش فنی‌وحرفه‌ای خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: آنچه که اهمیت بالایی دارد برگزاری پرشکوه فعالیت‌های تابستانه است که مورد تاکید سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز است. در سند تحول بنیادین، فعالیت‌های مدرسه به زمان و مدرسه محدود نمی‌شود بلکه مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله است و باید با عناصر محله ارتباط بگیرد.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی از بین ۱۴ برنامه و فعالیت تابستانه، برخی از عناوین برنامه‌های ویژه را برشمرد و گفت: برنامه ویژه برای اعضای شوراهای دانش‌آموزی، اجرای برنامه برای دانش‌آموزان سمپاد، حضور دانش‌آموزان در پارک‌ها و ارائه خدمات ویژه، توانمندسازی دانشجومعلمان و مربیان امور تربیتی از جمله فعالیت‌ها در تابستان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ بر اساس این گزارش اعضای حاضر در این جلسه به بیان نقطه‌نظرات خود پیرامون بحث فعالیت‌های تابستانه پرداختند و علی مهدوی‌خواه، مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه درباره فعالیت سامانه نورینو نکاتی را ارائه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار