وزیر فرهنگ در افتتاحیه نخستین نمایشگاه کار دانشگاه تهران:

رشته‌های دانشگاهی و اشتغال فارغ‌التحصیلان نیاز به آمایش جدید دارند

تهران (پانا) - محمدمهدی اسماعیلی در افتتاحیه «نمایشگاه کار دانشگاه تهران» گفت اگر می‌خواهیم تحول در حوزه حکمرانی کشور به شکل جدی آغاز شود، باید دانشگاه در راس حرکات تحول آفرین قرار گیرد زیرا کشوری که به دنبال افق‌های دوردست است، باید همه عناصر خود را در مسیر کار و کارآفرینی قرار دهد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
رشته‌های دانشگاهی و اشتغال فارغ‌التحصیلان نیاز به آمایش جدید دارند

به گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ ظهر امروز دوشنبه اول خرداد ماه با حضور در نخستین نمایشگاه کار دانشگاه تهران با بیان اینکه اهتمام بخش های فرهنگی به موضوع فرهنگ کار و تولید از نخستین شاخص های فرهنگی سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود، گفت: حوزه فرهنگی در عرض سایر حوزه‌ها نیست و با این نگاه، حوزه فرهنگ مسئولیت مهمی در مباحث کار و تغییر فرهنگ موجود در نظام کارآفرینی کشور را دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید پیشگام تحول آفرینی باشد، گفت: دانشگاه تهران به عنوان مادر دانشگاه‌ها باید پیشگام این تحول باشد و این تصور و انگاره که فارغ التحصیلان دانشگاه می بایستی پشت میز دولتی بنشیند و اسم آن را شغل گذاشت درست نیست؛ این نگاه باید تغییر پیدا کند..

اسماعیلی با اشاره به این موضوع که امروز با آمار خوبی در خصوص اشتغال دانشگاهیان مواجه نیستیم، تصریح کرد: متاسفانه نرخ اشتغال در برخی از مناطق کشور منفی است، اما در همان استان‌ها فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند به‌ ویژه در رشته‌های علوم انسانی این مسئله امروز به یک دغدغه تبدیل شده است.

وزیر فرهنگ ادامه داد: این مشکل نشان دهنده این موضوع است که رشته‌های دانشگاهی و اشتغال فارغ‌التحصیلان نیاز به آمایش جدیدی دارند و از آنجا که در دوره تحول به سر می‌بریم رهبر معظم انقلاب با صدور بیانیه گام دوم انقلاب فضای عمومی کشور را به سمت تحول سوق دادند.

اسماعیلی همچنین تاکید کرد: اگر می خواهیم نسیم تحول در حوزه حکمرانی کشور وزیدن بگیرد، باید دانشگاه در راس حرکات تحول آفرین قرار گیرد زیرا کشوری که به دنبال افق‌های بالا است، باید همه عناصر خود را در مسیر کار و کارآفرینی قرار دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ضرورت جراحی در مقررات و نظام آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: با تکرار مسائل، مشکلات حل نخواهد شد و مسائل باید به صورت عینی و ملموس مطرح و حل شود.

گفتنی است، نمایشگاه کار دانشگاه تهران امروز دوشنبه اول خرداد ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی وزیر علوم و سیدمحمد مقیمی رییس دانشگاه تهران در محل برگزاری نماز جمعه این دانشگاه آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه سه روزه، علاوه بر ارائه فرصت‌های شغلی و کارآموزی به کارجویان، کارگاه‌های آموزشی متنوع با رویکرد آماده‌سازی کارجویان برای ورود به بازار کار برپا می شود.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه نشستی با حضور مدیران ارشد و تصمیم گیران حوزه اشتغال کشور در سه بخش سازمان‌های دولتی، دانشگاه و صنعت در محل خانه گفتگوی دانشگاه تهران با هدف شناسایی مشکلات حوزه اشتغال جوانان و ارائه راهکارهای اجرایی برگزار می‌شود.

علاوه بر این در این نمایشگاه مسابقه ایده برتر بر مبنای چالش های سازمان های شرکت کننده به عنوان پیش رویداد نمایشگاه در راستای کمک به کارفرمایان جهت شناسایی افراد توانمند و مستعد برگزار می‌شود و کارفرمایان برتر نیز بر مبنای نظرات دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی معرفی می‌شوند. در این نمایشگاه پس از ارزیابی برند کارفرمایی سازمان‌های حاضر در نمایشگاه به کارفرمایان برتر لوح تقدیر ارائه می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار