معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد:

تأسیس هنرستان‌های جوار صنعت، از اهداف اجرای طرح همگام‌سازی تولید با آموزش است

اسلامشهر (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، یکی از اهداف طرح همگام‌سازی تولید با آموزش را بسترسازی مناسب جهت تأسیس هنرستان‌های آموزش و پرورش، بهبود کیفیت آموزش، افزایش بهره‌وری هنرستان‌ها و آموزش نیروی انسانی ماهر و توانمند عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تأسیس هنرستان‌های جوار صنعت، از اهداف اجرای طرح همگام‌سازی تولید با آموزش است

مرتضی تاجیک، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در نشست طرح همگام‌سازی تولید با آموزش که دردفتر مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر برگزار شد، در سخنانی ضمن اشاره به مسئولیت اجتماعی صنایع اظهار کرد: آموزش نیروی انسانی ماهر و توانمند یکی از وظایف نظام تعلیم و تربیت است.

وی تأکید کرد: از جمله اهداف طرح همگام‌سازی تولید با آموزش،بسترسازی مناسب جهت تأسیس هنرستان‌های آموزش و پرورش در کنار مراکز صنعتی، کاربردی کردن، تعمیق و اصلاح آموزش‌ها، بهبود کیفیت آموزش، افزایش بهره‌وری هنرستان‌ها و آموزش نیروی انسانی ماهر و توانمند است. برای هماهنگی آموزش و پرورش با حوزه تولید و صنعت، تطبیق کتب آموزشی و تهیه لوازم مورد نیاز از ضروریات است و هنرجو می‌بایست در فضایی ملموس و بستری واقعی مهارت‌های لازم را جهت آمادگی ورود به عرصه کار را آموزش ببیند.

تاجیک بیان کرد: در راستای آموزش هنرجو، بهترین مسیر همکاری آموزش و پرورش و اداره صنعت، معدن و تجارت است و از آنجا که مدیران صنایع درگیر چالش‌های اداری نشوند، آموزش و پرورش می‌تواند با ایجاد ظرفیت بیشتر انسانی در آموزش، در جهت تربیت افرادی ماهر و حرفه‌ای تلاش کند.

همچنین در ادامه این نشست، اکبر قنبری، مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر، نیز در سخنانی با اشاره به شعار سال رهبری در زمینه مهار تورم و رشد تولید تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی باید با بخش‌های تولیدی همگام باشند و در این راستا بازدید هنرجویان هنرستان‌ها از صنایع دستی و برگزاری نشست تخصصی با حضور مدیران و صنایع می‌تواند همگان را در رسیدن به این هدف یاری کند.

سپس حسین ناطقی‌پر، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اسلامشهر نیز ضمن استقبال از طرح مذکور تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح همگام‌سازی تولید با آموزش، از اعلام آمادگی اداره صمت شهرستان اسلامشهر جهت ارتباط صنایع با هنرستان‌ها خبر داد.

وی ضمن معرفی صنایع موفق شهرستان گفت:برای سال تحصیلی آینده مطابق کدرشته‌های مورد تأیید آموزش و پرورش، رشته‌های جدید مرتبط با صنایع شهرستان در هنرستان‌ها تأسیس گردد تا زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر فراهم شود.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار