بازدید دانش‌آموزان دبیرستان فاطمیه شهرشازند از زادگاه امیرکبیر

شازند (پانا) -دانش‌آموزان رشته انسانی دبیرستان فاطمیه شهر شازند از زادگاه امیرکبیر و مکا‌ن‌های تاریخی روستای هزاوه بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۳۷۳۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بازدید دانش‌آموزان دبیرستان فاطمیه شهرشازند از زادگاه امیرکبیر

دانش‌آموزان رشته انسانی دبیرستان فاطمیه شهر شازند به منظور بازدید از زادگاه امیرکبیر و مکان‌های تاریخی روستای هزاوه راهی این خطه از استان مرکزی شدند ودر ابتدای این اردوی یک روزه دانش‌آموزان بازدیدی از خانه میرزا تقی خان امیرکبیر داشتند و سپس از حمام معروف این روستا دیدن کردند.

ایرج احمدی هزاوه، مسئول نگهداری خانه امیرکبیر جهت آشنایی دانش‌آموزان با تاریخ و قدمت روستای هزاوه گفت: این روستا سه هزار سال قدمت دارد و در حال حاضر دو هزار نفر در این روستا سکونت دارند و هزاوه دارای هفت محله بوده که خانه امیرکبیر در محله‌ پایین قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: امیرکبیر از زمان تولد تا ۹ سالگی اش را در این روستا گذراند و سپس به تهران نقل مکان کرد و امیرکبیر در طول مدتی که نخست وزیر ایران بود توانست اولین ارتش یکپارچه ایران را تشکیل دهد و دارالفنون را تأسیس کند.

اردوی دانش آموزان دبیرستان فاطمیه شهرستان شازند به این روستا جهت شناخت و آشنایی دانش‌آموزان با اماکن تاریخی این روستا و همچنین شناخت بیش از پیش میرزا تقی خان امیرکبیر از مشهورترین مفاخر استان مرکزی صورت گرفت.

دانش‌آموز خبرنگار: مهشید مهدویان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار