توسط رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی؛

خانه امیرکبیر، دانش‌آموزان و معلمان شهید در مدرسه دارالفنون افتتاح شد

خبرگزاری پانا: خانه امیرکبیر، خانه دانش‌آموزان شهید و خانه معلمان شهید و سایت مدرسه دارالفنون توسط رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی افتتاح و قول بازسازی و مرمت این مدرسه تا سال 95 داده شد.

کد مطلب: ۳۰۲۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس اموزش و پرورش پانا، دومین نشست خبری محی الدین بهرام محمدیان ؛ معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی به همراه افتتاح خانه امیرکبیر ، خانه معلمان شهید،خانه دانش آموزان شهید و سایت دارالفنون امروز؛ 20 دی ماه (مصادف با سالروز شهادت امیرکبیر ) در مدرسه دارالفنون برگزار شد.


افتتاح خانه امیرکبیر
بنابراین گزارش محمدیان با افتتاح خانه امیر کبیر در جمع خبرنگاران گفت: بسیار متاسفم که ارزش چنین رجالی از سوی سلاطین در طول تاریخ شناخته نشد. زمانیکه امیرکبیر دارالفنون را افتتاح کرد برخی از کشورها تازه وارد دوران رشد خود شده بودند اما آنها مشاهیر و بزرگان خود را قدر نهادند و این کار در کشور ما توسط صاحبان قدرت انجام نشد و برایشان اهمیت نداشته است.

معاون وزیر با ابراز امیدواری از اینکه مدرسه دارالفنون به دوران رونق خود بازگردد و تعلیم و تربیت در آن از سر گرفته شود، افزود: یکی از ویژگی های امیرکبیر مبارزه با فساد و جلوگیری از تبعیض بود امیدوارم آموزه های ماندگار این معلم بزرگ سرلوحه کار ما مدیران قرار گیرد.


وی با بیان اینکه امیرکبیر به تولید داخلی تاکید داشت و ما هم امروز به داشتن انرژی هسته ای تاکید می کنیم ، ادامه داد: این سرآمدی زمانی اتفاق می افتد که دارای آموزش و پرورشی متعالی و رو به رشد داشته باشیم.


افتتاح خانه دانش آموزان شهید
بنابر این گزارش محمدیان با افتتاح خانه دانش آموزان شهید بیان کرد: علاوه بر امیرکبیر که بخاطر استقلال کشور شهید شد دانش آموزان بسیاری نیز در این مملکت بخاطر حفظ این استقلال و تمامیت کشور خود جان خود را از دست داده اند ویژگی این دانش آموزان سن کم آنها است چرا که بیشتر از 12 الی 15 سال نداشتند که شهید شدند .


وی ادامه داد: ما از هر استان یک شهید دانش آموز را به نمایندگی از 36 هزار شهیدی که در سراسر کشور وجود دارد برای معرفی و حضور در خانه دانش آموزان شهید دارالفنون انتخاب کردیم تا نام و اندیشه آنها زنده بماند .


پس از افتتاح خانه دانش آموزان شهید رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی به همراه جمعی از اهالی رسانه خانه معلمان شهید را افتتاح کرد.


ا فتتاح خانه معلمان شهید
وی با حضور در این خانه به قدردانی از معلمان شهید پرداخت و گفت: معلمانی که برای معرفی در این خانه انتخاب شده اند همگی معلم فرمانده بوده اند و تا ابد معلم خواهند بود.

بنابراین گزارش همچنین افتتاح سایت مدرسه دارالفنون انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار