مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه ۴:

اطلاع‌رسانی دقیق و به‌هنگام، مهم‌ترین وظیفه روابط عمومی‌ها است

تهران (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی و مسئول خبرگزاری پانا منطقه 4 شهر تهران اطلاع‌رسانی دقیق به شهروندان را مهمترین وظیفه روابط عمومی‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۲۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اطلاع‌رسانی دقیق و به‌هنگام، مهم‌ترین وظیفه روابط عمومی‌ها است

رضوان شیرزادی، مدیر سازمان دانش آموزی و مسئول خبرگزاری پانا منطقه 4 در گفت‌وگو با پانا به مناسبت روز و هفته روابط عمومی و ارتباطات عنوان کرد: روز جهانی ارتباطات در ایران با گرامیداشت گروه بزرگی از خدمتگذاران این عرصه، یعنی روابط عمومی ها گره خورده است. افرادی که به تعبیری قلب تپنده ادارات خود هستند و حضورشان نقش تعیین کننده ای در پیشبرد اهداف هر مجموعه و یا سازمانی دارد.

وی افزود: بدون شک ارتباط مستمر و موثر این فعالان عرصه اطلاع رسانی با اصحاب رسانه، یکی از مهم‌ترین ملاک های ارزیابی عملکرد آنان به شمار می رود و از سوی دیگر، مدیران موفق نیز همواره از حضور روابط عمومی های پرتلاش در کنار خود بهره برده اند.

شیرزادی درباره حسن روز ارتباطات و روابط عمومی اضافه کرد: روز ارتباطات بهانه ای است تا دست کم یک روز در سال روابط عمومی ها، خود موضوع خبر و گزارش خبرنگاران باشند.

وی یاد آور شد: خدمت‌رسانی به مردم یکی از ویژگی های اصلی روابط عمومی ها است. کسب عناوین مختلف دستگاه ها زمانی معنادار است که روابط عمومی ها کارهای برون سازمانی خود را به خوبی انجام دهند تا مردم بتوانند نتیجه اقدامات انجام شده را به خوبی احساس کنند.

شیرزادی با تأکید بر این که روابط عمومی ها باید با ابزارهای نوین اطلاع رسانی به خوبی آشنا باشند، افزود: امروزه با تغییر ابزارهای زندگی و افزایش سرعت در کارها، ذهن انسان ها نیز به سرعت اخبار و اطلاعات را دریافت کرده و به دنبال کوتاه ترین راه برای رسیدن به مطلب مورد نظر است، بنابراین باید علاوه بر استفاده از شبکه های مجازی، سعی در نوشتن اخبار به صورت کوتاه و چکیده کرد.

وی همچنین کار روابط عمومی آموزش و پرورش را متمایز از دیگر روابط عمومی ها خواند و ابراز کرد: خدمت در این نهاد، تفاوت های بسیاری با دیگر سازمان ها و ادارات دارد؛ چرا که تمام آن ها به نوعی با فرمانداری در ارتباط بوده و مسئولین آموزش و پرورش نیز علاوه بر نشست های رسمی، در بسیاری از آیین های خارج از این اداره نیز شرکت می کنند.

شیرزادی اظهار کرد: با اشاره به حضور تمام اقشار دانش آموز جامعه در هر شهرستان، اضافه کرد: دانش آموزان در سخت ترین شرایط برای حل مشکلات خود به این نهادها مراجعه می کنند؛ پس روابط عمومی که رابط میان دانش آموزان و سازمان دانش آموزی است، باید صبور بوده و با روی خوش با آنها برخورد کند.

مسئول خبرگزاری پانا منطقه 4 بیان کرد: خبرگزاری پانا محلی برای کشف استعدادهای دانش آموزان است. خبرگزاری پانا اولین و تنها خبرگزاری دانش‌آموزی در جهان است که خرداد 1381 تاسیس شد و فعالیت خود را به طور رسمی در تابستان 1382 به صورت پایگاه اطلاع‌رسانی آغاز کرد.

وی در پایان درباره‌ نام خبرگزاری خاطرنشان کرد: خبرگزاری پانا (PANA) مخفف عبارت Pupils Association News Agency به معنای «خبرگزاری کانون دانش‌‌آموزان» است که به صاحب امتیازی سازمان دانش آموزی وابسته به وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و با هدف فعالیت رسانه‌ای حرفه‌ای و همچنین آموزش و مشارکت دانش آموزان در فرایند خبر و امر اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کند.

دانش آموز خبرنگار: محمدمهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار