در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

راز موفقیت دارنده مدال نقره المپیاد ریاضی ژاپن‌

جعفرنژادی: بجنگید؛ هرگز اجازه ندهید مانعی در جهت رسیدن به اهداف و علایق‌تان وجود داشته باشد

تهران (پانا) - دارنده مدال نقره المپیک ریاضی 2023 ژاپن ضمن تاکید بر اینکه فضای ریاضی به گونه‌ای است که خیلی زمان برایش معنا پیدا نمی‌کند، عنوان کرد زمانی که در المپیاد ریاضی ژاپن مدال نقره آورد، مطمئن شد تلاش‌‌هایش بی‌نتیجه نمانده است.

کد مطلب: ۱۳۸۸۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
راز موفقیت دارنده مدال نقره المپیاد ریاضی ژاپن‌

همه ما انسان‌ها در زندگی با افرادی مواجه می‌شویم که معمولا در هر کاری موفق عمل می‌کنند؛ اگر کمی فکر کنیم در می‌یابیم این افراد در زندگی خود علاوه بر داشتن اهداف مشخص، برنامه‌ای درست و دقیق با در نظر گرفتن ساعات تفریح و کار به‌صورت مناسب برای رسیدن به هدف دارند و با انگیزه و پشتکار در رسیدن به این هدف به برنامه خود عمل کرده، ناامید نشده و هیچ کم و کاستی برای رسیدن به آن نمی‌گذارند.

محمد‌پارسا جعفرنژادی دارنده مدال نقره المپیک ریاضی 2023 ژاپن، دانش‌آموز دبیرستانی علامه حلی 10 آموزش و پرورش منطقه 4 در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «در دوران کودکی و حتی قبل از ورود به مدرسه و تا جایی که به یاد دارم همیشه سرگرم حساب ریاضیات بودم. هنگامی که برای مادر به خرید می‌رفتم در فکر جمع و تفریق خریدهای مادرم بودم و همین شور و اشتیاق باعث شد که خانواده‌ام به فکر خریدن کتاب‌های مربوط به ریاضیات برایم باشند.»

جعفرنژادی درباره احساس خود پس از کسب مقام دوم در المپیاد ریاضی ژاپن اضافه کرد: «واقعا خوشحال بودم چون نتیجه تمامی زحماتی که کشیده بودم را گرفتم و باید بگویم همیشه رسیدن به آنچه که دلخواه است لذت‌بخش است و همین رسیدن‌ها احساس خوبی را با خود به ارمغان می‌آورد.»

وی افزود: «المپیاد ریاضی یک رقابت فردی است اما کشورها نتایج تیم‌های خود را با هم می‌‌سنجند.»

جعفرنژادی در راستای میزان تلاش و آمادگی خود برای این المپیاد اذعان کرد: «فضای ریاضی به گونه‌ای است که زمان برایش معنایی ندارد. گاهی ممکن است برای حل یک مسئله وقت کمی بگذارید اما گاهی اوقات ممکن است برای حل یک مسئله ساعت‌ها وقت بگذارید و مسئله حل نشود، من طوری درس می‌خواندم که زمان استراحت خود را صرف نوشتن و حل مسائل مختلف ریاضی کنم. این علاقه و انگیزه‌ای که نسبت به ریاضی داشتم کمک به‌سزایی به من در راستای شرکت در المپیاد کرد.»

جعفرنژادی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات پدر و مادر، مدرسه و آموزش و پرورش منطقه 4 خاطرنشان کرد: «مهم‌ترین مسئله در زندگی آن است که شما از زندگی خود راضی و خوشنود باشید و احساس خوبی نسبت به آن داشته باشید و هرگز اجازه ندهید مانعی در جهت رسیدن به اهداف و علایق‌تان وجود داشته باشد. همیشه و در تمام عمر برای رسیدن به آن‌ها بجنگید و تلاش کنید.»

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار