با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش انجام شد:

آغاز عملیات پروژه اتصال مدارس کشور به شبکه فیبر نوری در مدرسه شهید همدانی شهرستان پردیس

پردیس (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش در پروژه اتصال مدارس کشور به شبکه فیبر نوری در مدرسه شهید همدانی شهرستان پردیس، عملیاتی شدن این پروژه را سبب اتصال و دسترسی تمامی مدارس سراسر کشور، به امکانات الکترونیکی و بسته‌های کمک آموزشی قوی خواند و گفت آغاز عملیات اجرایی اتصال پرسرعت مدارس کشور از طریق فناوری فیبر نوری، کاری بزرگ و پیامی است تا‌ تمام امور را از مدرسه، با مدرسه و در مدرسه آغاز شود.

کد مطلب: ۱۳۷۱۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات  پروژه اتصال مدارس کشور به شبکه فیبر نوری در مدرسه شهید همدانی شهرستان پردیس

رضامراد صحرایی در آیین امضای تفاهم‌نامه و آغاز عملیات اجرایی اتصال پرسرعت مدارس کشور از طریق فناوری فیبر نوری (FTTX)، در مدرسه شهید همدانی شهرستان پردیس، راه حل رفع چالش‌های اجتماعی را بازگشت به مدرسه دانست و اظهار کرد: این اقدام مهم وزارت ارتباطات در راستای سیاست راهبردی از مدرسه، یعنی شروع اتصال خانوارهای ایرانی به فیبر نوری است و معنای آن این است که می‌خواهیم کار را از منشأ و مبدأ اصلی آن آغاز کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آینده را دانش‌آموزان خواهند ساخت و امروز در این اتاق، تعدادی از مدیران آینده کشور نشسته‌اند و به یاری خدا، یک روز آنها به جای مدیران فعلی خواهند نشست. آینده‌سازان امروز، باید برای آینده‌سازی خود به ابزارهای لازم مجهز شوند که هم اکنون این اتفاق در حال رخ دادن است.

صحرایی ادامه داد: با احتساب مدارسی که از اینترنت با سرعت بالا استفاده خواهند کرد، می توانیم تحولات مهم پساکرونایی در آموزش و پرورش را در ایران اجرایی کنیم. تاکنون موفق شدیم، به فناوری‌های AR ، XR ،VR رسیدیم و بستر ورود این فناوری‌ها به نظام آموزشی همین اینترنت پرسرعت است که امروز در دسترس قرار گرفته است.

وی شکاف اینترنتی را یکی از معضلات جوامع امروزی خواند و ادامه داد: یکی از مشکلات جدی جوامع، موردی است که امروزه تحت عنوان شکاف اینترنتی از آن یاد می شود؛ عملیاتی شدن پروژه امروز این شکاف را برطرف خواهد کرد. بستر تحول دیجیتال در آموزش و پرورش از همین طریق و از همین امروز، در این مدرسه آغاز خواهد شد و بدون هیچ تردیدی، زمینه اصلی گسترش کیفیت و ارتقاء کیفیت و گسترش آموزشی است.

سرپرست آموزش و پرورش اظهار کرد: در پایتخت و در شهرهای بزرگ امکانات آموزشی فوق العاده‌ای، در فضای مجازی فراهم شده است، اما بسیاری از این امکانات، از پایتخت بیرون نرفته است؛ بسته‌های الکترونیکی به دلیل نداشتن بستر اینترنتی قوی به روستاها و شهرهای دیگر نرفته است و صدور این اتفاقات باعث خواهد شد که تمامی مدارس ما به امکانات الکترونیکی و بسته‌های کمک آموزشی قوی تولید شده دسترسی پیدا کنند، که این یک اقدام بسیار مهم است.

صحرایی ادامه داد: با این اقدام همه جای ایران، پایتخت ایران شده‌اند، فاصله بین پایتخت و شهرهای دیگر و روستاها بسیار بسیار کم می شود و این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی و این دولت مردمی است. هر چه فاصله ها بین پایتخت و شهرهای دیگر در دسترسی به امکانات کمتر شود، یعنی عدالت بیشتر شده و این شعار اصلی و راهبرد اصلی نظام مقدس اسلامی است.

وی در ادامه ضمن تشکر از وزیر ارتباطات اظهار کرد: وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، درک عمیقی از مسائل علمی کشور به طور عام و مسائل آموزشی کشور به طور خاص دارد. صمیمانه از جناب آقای وزیر تشکر می‌کنم که یار اصلی نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش در انجام این پروژه بوده‌اند و این اقدام در شروع یک کار بزرگ از مدرسه پیامی است برای همه دولتمردان که همه کارهایمان را از مدرسه، با مدرسه و در مدرسه آغاز کنیم.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار