یکی از دانشآموزان دبیرستان اهل البیت ناحیه ۳ کرج در گفت و گو با پانا:
کرسیهای آزاداندیشی بهترین فرصت برای پرورش تفکر نقاد در دانشآموزان است
کرج (پانا) - یکی از دانشآموزان دبیرستان اهل البیت ناحیه3 کرج، عنوان کرد کرسیهای آزاداندیشی در مدارس میتوانند بهترین فرصت برای پرورش تفکر نقاد در دانشآموزان باشد.
ریحانه محمدی، دانش آموز پایه دهم دبیرستان اهل بیت در حاشیه مرحله استانی مناظره دانش آموزی سازمان دانش آموزی استان البرز در گفت گو با پانا، مناظرات دانش آموزی را اینگونه تعریف کرد: «به نظر من مناظره مسابقه نیست، بلکه فرصتی برای شنیده شدن صحبت های دانش آموزان و بستری برای بحث و گفتگو است.»
وی ادامه داد: «بنده بر اساس شرایطی در گروه مخالف موضوع «حجاب اجباری» در مناظره با وجود آنکه موافق این موضوع هستم شرکت داشته ام و از نظرم موقعیت بسیار خوبی برای انعکاس نظرات دوستانم بود و بسیار برایم مایه خشنودی است که توانستم شبهههای دوستانم را در پرسش و پاسخ بشنوم.»
محمدی سطح کیفی مسابقات را به عنوان یک شرکتکننده اینگونه سنجید: «سطح کیفی مسابقات در درجه بالایی قرار داشت و دانش آموزان با اطلاعات و آمادگی کامل وارد رقابت شده بودند که این باعث جذاب تر شدن مناظرات برای تماشا کنندگان می شود»
وی افزود:« البته اگر امکان کمک گرفتن از تماشاکنندگان مناظره در بررسی صحبت ها وجود داشت جذابیت برای تماشاگران و شرکت کنندگان دو چندان می شد.»
محمدی همراه با خطاب قراردادن مسئولین گفت: «این مناظره ها باید به مدارس برسند و زنگی با عنوان کرسی آزاد اندیشی در ساعات درسی گنجانده شود تا دانش آموزان زیر نظر مربیان متخصص به گفتگو بپردازند.»
این دانش آموز همچنین اضافه کرد: «این عمل باعث می شود تا دانش آموزان احساس کنند صدایشان در تنها جامعه مستقلی که در آن حاضر هستند شنیده می شود، آزادی بیان را احساس کرده و پاسخ شبه ها و سوالاتشان را دریافت کنند.»
وی ادامه داد: «این مناظرات می تواند بهترین فرصت برای پرورش تفکر نقاد در دانش آموزان باشد و آنها را به مرحله ای برساند که خود شبه ایجاد کند.»
محمدی در پایان با اشاره به صحبت های رهبر معظم انقلاب بیان کرد: «این شبه ها نه تنها سد راه ما نیستند بلکه می توانند پله ای برای ترقی نیز باشند.»
دانش آموز خبرنگار: غزل کشاورز نوری
ارسال دیدگاه