امام جمعه شهرستان اشتهارد در گفت‌وگو با پانا:

ضرورت حضور دانش‌آموزان در کرسی‌های آزاداندیشی

کرج (پانا)- حجت السلام والمسلمین امام جمعه شهرستان اشتهارد گفت کرسی‌های آزاداندیشی از پیشنهادات مقام معظم رهبری است که این طرح در چند مدرسه شهرستان اشتهارد برگزار شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۹۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت حضور دانش‌آموزان در کرسی‌های آزاداندیشی

حجت السلام والمسلمین مسعود داودی امام جمعه شهرستان اشتهارد در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «مقام معظم رهبری 10 سال پیش پیشنهاد دادند که دانش آموزان و دانشجویان در کرسی های آزاداندیشی قرار گیرند تا مباحثه منطقی، عقلی و استدلالی در رابطه با امور داشته باشند. الحمدلله این طرح را ما در چندین مدرسه شهرستان اشتهارد با حضور رئیس و معاونین آموزش و پرورش برگزار کردیم.»

داودی با اشاره به اجرای طرح هم اندیشی و مباحث این جلسات اضافه کرد: «سعی ما بر این بوده تا دانش آموزان متکلم وحده در این نشست ها باشند که موفقیت آمیز هم بوده است. دانش آموزان هم می پرسیدند و هم خودشان پاسخگو بودند. در این جلسات آزاداندیشی با توجه به حضور مسئولین اداره آموزش و پرورش علاوه بر بحث و گفت و گو در رابطه با حجاب، نماز، مسائل عقیدتی و مذهبی دانش آموزان اشاره ای هم به مشکلات مدرسه می کردند.»

امام جمعه شهرستان اشتهارد در بیان چند نمونه از این جلسات اظهار کرد: «نمونه ای از مشارکت دانش آموزان برمی‌گردد به جلسه چند وقت گذشته در یکی از مدارس اشتهارد که رئیس اداره آموزش و پرورش هم حضور داشتند. ما از دانش آموزان تقاضا بر نوشتن مقاله ای با مضمون فواید حجاب کردیم که 43 مقاله با سطح علمی بالا و مطلوبی به دست ما رسید یا در مدسه ای دیگر به جای شرح فواید نماز توسط خودمان پاسخ را از خود دانش آموزان جویا شدیم با توجه به اینکه برای بزرگان اخلاص عمل و برای دانش آموزان دیده شدن مهم است هدایایی برای این دانش آموزان در نظر گرفته شد تا نوجوانان بدانند ما آنها را می بینیم و حمایت می کنیم.»

وی با اشاره به استعدادیابی در دانش آموزان هم عنوان کرد: «حضور در این جمع ها و در کنار نوجوانان بودن علاوه بر ایجاد ارتباط پویا نیز باعث کشف استعداد دانش آموزان می شود. نمونه آن طرح اجرایی تهیه خبر توسط گروهی از دانش آموزان دبیرستان شهدای دانش آموز که مورد توجه واقع شده است. همچنین معتقدیم استعدادها باید روی کار بیایند. مانند برپایی گروه خبرنگاران شهر یا رادیو اشتهارد که توسط دانش آموزان ارائه می شود.»

حجت الاسلام والمسلمین در پایان یادآوری کرد: «دانش آموزان سطح فکری بالایی دارند و امروزه ارتباط خوبی شکل گرفته است، همچنین نوجوانان برای شرکت در مراسم های مذهبی و نماز جمعه به جای تشویق نیاز به تبیین دارند که اقداماتی هم صورت گرفته است. نظیر برپایی مسابقات برای گروه های سنی مختلف که اعلام نتایج موکول می شود به نماز جمعه؛ به این نکته هم توجه داشته باشیم که دبیران مدارس هم می توانند کمک کننده خوبی باشند. درست مثل شهید چمران که در کتاب اثبات خدا با فرمول های ریاضی خدا را اثبات کرد.»

دانش آموز خبرنگار: سیده سارا بهرامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار