وزیر کشور:

معلم در توسعه اسلامی و مقابله با جنگ ترکیبی نقش مهمی دارد

تهران (پانا) - وزیر کشور گفت پیشرفت و الگوی توسعه اسلامی، الگوی انسان‌محور است که نقش مربی و معلم به‌خصوص در این زمینه و شرایط جنگ تربیتی و ادراکی، مهم و محل توجه است.

کد مطلب: ۱۳۷۰۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
معلم در توسعه اسلامی و مقابله با جنگ ترکیبی نقش مهمی دارد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ احمد وحیدی در همایش تجلیل از معلمان نمونه شهر تهران با عنوان «معلم هادی ترییت» که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد:‌ دولت کریمه، بدون وجود انسان‌های اخلاق‌مدار شکل نمی‌گیرد. خداوند چنین مقدر کرده که دولت کریمه بدون حضور انسان‌های راستین موفق نیست.

وزیر کشور ادامه داد: پیشرفت و الگوی توسعه اسلامی، الگوی انسان‌محور است و در این توسعه انسان‌محور، نقش مربی و معلم در درجه اول است به خصوص در شرایط کنونی که جنگ تربیتی و جنگ ادراکی محل توجه است.

وحیدی خاطرنشان کرد: معلمان، سربازان و سرداران اصلی جبهه‌های نبرد امروز دشمنان هستند. زیرا دشمن، هویت انسانی جوانان را هدف گرفته و شما با تمام قوا ایستاده‌اید.

وزیر کشور با بیان اینکه معلمان، جایگاه بسیار عظیمی دارند، گفت: تربیت بر آموزش، مقدم است و آموزش بدون تربیت معنا ندارد. این تربیت است که شخصیت انسان را می‌سازد و شما عزیزان در این جایگاه رفیع، کار بسیار بزرگی را برای پیشرفت و ترقی کشور انجام می‌دهید.

وی با اشاره به نقش معلم اظهار کرد: آنچه که می‌تواند نسل‌ها را به هم پیوسته و به حرکت درآورد اقدام معلمان است. انتقال ارزش‌ها با معلمان است و بزرگترین جریان تاریخ‌ساز مربیان و معلمان هستند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه قدردانی از معلمان را داریم، خاطرنشان کرد: دنیا به انسان‌های فرهیخته محتاج است؛ به انسان‌های روشن‌بینی که با وجود همه جریانات شیطانی و توطئه‌‌گر حاکم بر تمدن منحط غربی بتواند آینده روشنی را برای همه مردم دنیا فراهم آورد.

وحیدی با اشاره به اینکه دشمنان برای انحراف جوانان تلاش زیادی دارند، افزود: با این حال دشمنان در سال‌های اخیر ناتوان بودند و این ناتوانی آنان به دلیل تلاش معلمان بوده است.

وی یادآور شد: دشمن به هر بهانه‌ای می‌خواهد مدارس را تعطیل کند و می‌داند که اگر دانش‌آموز در فضای مدرسه و در صحبت با معلمان باشد دیگر فریب نخواهد خورد و این استقامت و پایداری شما بود که توطئه دشمن را خنثی کرد و در آینده هم خنثی خواهد کرد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه خانواده، مسجد و مدرسه اماکن انسان‌سازی، حرکت و ترقی است، اضافه کرد: پیشرفت و‌ توسعه اسلامی مدیون تعالی انسان است که نقش معلم به ویژه در شرایط کنونی جهان در این زمینه اهمیت والایی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار