بیش از 360 هزار نسخه منبع اطلاعاتی در سال 1401 به کتابخانه ملّی ایران اهدا شد

تهران (پانا) - مدیر کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران از اهدای تعداد 360 هزار و 429 نسخه منبع اطلاعاتی به صورت کتابِ چاپی و منتشر شده توسط افراد حقیقی، خانواده های فرهنگ دوست و نیک اندیش در سال 1401 خبر داد که از این تعداد 366 نسخه منبع نفیس و کمیاب شناسایی و تفکیک شده اند.

کد مطلب: ۱۳۷۰۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 360 هزار نسخه منبع اطلاعاتی در سال 1401 به کتابخانه ملّی ایران اهدا شد

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، حمیدرضا سلطانی لرگانی مدیر کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران درباره نسخ نفیس اهدایی در سال گذشته گفت: اهدای منابع اطلاعاتی توسط اشخاص و خانواده های فرهنگ دوست به شکل مستمر انجام می شود و در سال 1401 بیش از 360 هزار نسخه منبع شامل 291 هزار و 157 نسخه کتاب، 32 هزار و 226 نسخه نشریه و 37 هزار و 46 نسخه سایر منابع غیر کتابی به سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران اهدا شده است.

وی ادامه داد: از میان منابع اهدایی،‌ تعداد 366 نسخه منبع اهدایی نفیس شناسایی شده است که 20 نسخه کتاب خطّی نفیس، 304 نسخه کتاب چاپ سنگی و سربی وجود دارد و تعداد 35 نسخه از این مجموعه نیز مربوط به دستنوشته های اشخاص نامی از جمله شهید مسعود علیمحمدی و زنده یاد محمود دست پیش است.

همچنین در میان مجموعه های اهدایی تعداد 3 تابلو نقاشی، 4 تابلو خط که یکی از آنها دارای مهر و امضای ناصر الدین شاه قاجار است نیز برای نگهداری به مخازن سازمان ارسال شده است.

اداره کل فراهم آوری علاوه بر دریافت منابع از فرهیختگان و اهداکنندگان به استناد بخشنامه مندرج در شماره 48489 مورخ 2/10/1382 دولت ، کتاب هایی که در وزارتخانه ها ، سازمان ها ، موسسات دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی از آنها استفاده نمی شود و همچنین کتاب های وجینی کتابخانه های دولتی را دریافت و ضمن تامین کسری مخازن به منظور حفظ میراث مکتوب کشور ما بقی را بین کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی با اولویت مناطق محروم توزیع می کند و به این ترتیب منابع مازاد اشخاص و سازمان ها دوباره در چرخه اطلاع رسانی قرار می گیرد.

اداره کل فراهم آوری آمادگی دارد تا در سال جاری نیز منابع اهدایی اشخاص و سازمان ها را دریافت کند و علاقه مندان می توانند برای مشارکت در این امر فرهنگی منابع اهدایی خود را به گروه مبادله و اهدا کتابخانه ملی ارائه کنند. تلفن 81623240 آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان محترم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار