بیش از 25 میلیون برگ از اسناد راکد دستگاه های کشور در اسفندماه سال گذشته تعیین تکلیف شد

تهران (پانا) - کارشناسان اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی معاونت اسناد ملّی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، 25 میلیون و453 هزار و 600 برگ از اسناد مربوط به سوابق راکد دستگاه های کشور مربوط به دوره زمانی 1365 تا 1399 را در اسفندماه سال 1401 بررسی، ‌ارزشیابی و تعیین تکلیف کردند.

کد مطلب: ۱۳۶۹۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 25 میلیون برگ از اسناد راکد دستگاه های کشور در اسفندماه سال گذشته تعیین تکلیف شد

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، سوابق و پرونده های راکد امورمالیاتی استان های گلستان و خوزستان، بیمه سلامت استان های تهران، زنجان و سمنان، شعب شرکت بیمه آسیا در استان زنجان ، اداره کل استاندارد استان گلستان و اداره کل تعزیرات حکومتی استان تعیین تکلیف شد.

از مجموع این اسناد، تعداد 25 میلیون و 369 هزار برگ از اسناد بر اساس مجوزهای اختصاصی و عمومی مصوب شورای اسناد ملّی، فاقد ارزش آرشیوی تشخیص داده شد و از چرخه اداری خارج شد و تعداد84 هزار و 600 برگ سند ارزشمند آرشیوی تفکیک و پس ار بسته بندی و در کارتن های ویژه سازمان با تنظیم صورتجلسات اسناد انتقالی تحویل مخازن اسناد آرشیوی سازمان شد.

اسناد آرشیوی پس از تهیه و تنظیم «صورتجلسه انتقال اسناد» به سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتقل و برای سایر اوراق امحایی براساس دستورالعمل« امحای اوراق دارای مجوز امحاء»، «صورتجلسه اوراق امحایی» تنظیم و با رعایت ترتیبات قانونی، امحاء می شود.

با اقدامات انجام شده حدود 1252 متر مربع فضای اداری و بایگانی آزاد و در اختیار دستگاه­ ها قرارگرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار