معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز غربالگری دانش‌آموزان در سامانه نماد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آغاز غربالگری دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در سامانه نماد خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز غربالگری دانش‌آموزان در سامانه نماد

اصغر باقرزاده درباره برنامه ملی نماد عنوان کرد: نظام مراقب اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) با غربالگری دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به صورت سامانه‌ای آغاز شد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست ۵ میلیون و 100 هزار نفر از دانش‌آموزان غربال می‌شوند، افزود: غربالگری دانش‌آموزان در پایه‌های سوم و ششم ابتدایی، هفتم و هشتم متوسطه اول و دهم و یازدهم متوسطه دوم با استفاده از آزمون‌های غربالگری و سلامت روان انجام خواهد شد.

باقرزاده عنوان کرد: پس از شناسایی دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات، ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به آنان در مراکز مشاوره آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امروزه با توجه به هجوم آسیب‌های اجتماعی، شناسایی به موقع کودکان و‌ نوجوانانی که نیازمند کمک هستند، بسیار دارای اهمیت است. از این رو کمک به اجرای مطلوب فرآیند غربالگری و همکاری تمامی حوزه‌های وزارت آموزش و پرورش در دستیابی به اهداف مهم این کار، ضرورتی غیر قابل انکار است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛باقرزاده از تمامی مدیران، کارشناسان، روسای ادارات، معاونین پرورشی و فرهنگی استان‌ها و مدیرکل استان‌های کشور خواست با تلاش و تمهید مقدمات لازم در جهت غربالگری مناسب و‌ مطلوب دانش‌آموزان تمام تلاش خود را به کار بندند.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های برتر در اجرای این برنامه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار