مسعود شکوهی:

ارجاعات بین سازمانی و دریافت خدمات حمایتی مددکاری رمز موفقیت برنامه ملی «نماد» است

تهران (پانا) - مدیر کل امور تربیتی،‌ مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ارجاعات بین سازمانی و دریافت خدمات حمایتی مددکاری از سوی نهادی ائتلاف در نماد را رمز موفقیت این برنامه ملی دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۰۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ارجاعات بین سازمانی و دریافت خدمات حمایتی مددکاری رمز موفقیت برنامه ملی «نماد» است

مسعود شکوهی در جلسه مشترک میز نماد که با حضور مسئولان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در استان ها و آموزش و پرورش به صورت مجازی تشکیل شد، گفت: یکی از بخش های مهم در اجرای برنامه ملی نماد موضوع ارجاعات بین سازمانی و دریافت خدمات حمایتی مددکاری است که اثربخش کار برنامه ملی نما را در سطح کشور بیش از گذشته نمایان می کند.

وی ادامه داد: از جمله دستگاه هایی که عضو ائتلاف نماد هستند و همکاری خوبی همواره با ما داشته‌اند کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) است که از ابتدای تشکیل این برنامه همکاری مناسبی با آموزش و پرورش داشتند.

شکوهی افزود: در طول این مدت نیز با حضور سرکار خانم مهدیون که در همین جا از ایشان نیز تشکر می کنم کار از سرعت قابل قبولی برخوردار است و ان شاء‌الله این تعامل خوب با کمیته امداد که نقش محوری را هم دارند بتوانیم بخش خدمات حمایتی را جدی‌تر دنبال کنیم.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی با اشاره به سوابق برنامه ملی نماد خاطر نشان کرد: بعد از اقدامات رو به جلو در این مدت اکنون لازم است موضوع ارجاعات بین سازمانی با اهتمام و جدیت بیشتری دنبال کنیم و کمیته امداد در این امر می‌تواند بسیار کمک ‌کننده باشد.

وی افزود: نظام ارجاع بین سازمانی می تواند نمادی از موفقیت برنامه ملی نماد باشد که از ائتلاف بین نهادها و سازمان‌های مختلف شکل گرفته است که البته نیاز دارد کارشناسان دستگاه‌های مشارکت کننده در طرح از طریق سامانه نماد و میزهای نماد با یکدیگر تبادل نظر و فکر داشته باشند.

در ادامه این جلسه نادرمنصور کیایی،‌ معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضمن خوش آمدگویی به مهمانان در این جلسه مجازی گفت: امروز یکی از جلسات مهم برنامه ملی نماد را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: برنامه ملی نماد یا همان نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان از ابتدا با هدف محافظت دانش آموزان از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر طراحی شد.

منصورکیایی ادامه داد: پس از سالها تحقیق و پژوهش و اجرای برنامه‌های گوناگون به این نتیجه رسیده بودیم که درگروه نوجوانان و جوانان از نظر فنی و اجرایی باید بتوانیم مجموعه ای از دستگاه ها و منابع را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا به اثربخشی لازم برسیم.

‌معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: برنامه ملی نماد حداقل دارای چهار بخش فرایندها، ارکان زیرساخت‌ها و اجرا هاست که در هر بخش به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم و پشتوانه‌های قابل قبولی کسب کرده ایم.

وی افزود: در پایان سال تحصیلی جاری ۲۹ هزار مدرسه کشور تحت پوشش برنامه ملی نماد قرار گرفته اند که باید تلاش کنیم به نرخ پوشش فراگیر و حداکثری دست پیدا کنیم.

منصور کیایی گفت: یکی از ارکان پنج و شش گانه در میزهای نماد سوپروایزری آن است که نماینده های نهادهای ائتلاف در نماد به صورت سوپروایزر باید در میز نماد مستقر شوند و به خدمات ارائه شده به دانش آموزان نظارت داشته باشد.

همچنین در این جلسه مجازی نماینده کمیته حضرت امام خمینی (ره)، خانم مهدیون ضمن تشکر از تشکیل جلسه گفت: همکاری کمیته امداد و آموزش و پرورش در استان ها بسیار خوب پیش رفته است و نقاط ابهامی وجود داشت که با آموزشی که امروز ارائه شد این نقاط ابهام نیز برطرف شده است.

وی ادامه داد: همکاری دوجانبه آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره) می تواند راهگشا در پیشگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی باشد و این نهاد به دور از چهارچوب‌های نظام بوروکراسی می‌تواند خدماتی را ارائه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار