معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

تربیت از جنس حرف نیست بلکه از جنس رفتار و عمل است

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره بر اینکه تربیت از جنس حرف و گفته‌ها نیست، آن را از جنس رفتار و عمل عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تربیت از جنس حرف نیست بلکه از جنس رفتار و عمل است

پناه علی حسین زاده در دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم و اولین پویش «مراقب خودت باش» گفت: مراقبت از سلامت دانش آموزان از نظر روحی، روانی و جسمی از هر چیز دیگری از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: برای مراقبت از سلامت دانش آموزان حداقل ۲ روش وجود دارد که یکی از آنها ایجاد محیطی عادی از خطر است و ایجاد این مورد امروزه خیلی دشوار است و لذا روش مقابله با مواد مخدر تنها مبارزه با عرضه آن نیست بلکه باید از راه دوم آن یعنی توانمند سازی در کنار ایجاد محیطی عادی خطر همراه باشد چرا که اگر دانش آموزی توانمند باشد میتواند از هرگونه محیطی خودشان را سالم نگه دارند.

حسین زاده اظهار کرد: اهداف اصلی جشنواره نوجوان سالم از چند مورد تبعیت می‌کند که برخی از این موارد پیشگیری از رفتار های پر خطر، ترویج شیوه زندگی درست و سالم در میان هم سن و سالان خود و تامین سلامتی خود و خانواده است چرا که اگر خانواده‌ای سالم نباشد جامعه هم سالم وجود نخواهد داشت و لذا اگر در یک خانواده‌ای آرامش و امنیت برقرار باشد در آن جامعه نیز آرامش برقرار خواهد بود و لازمه این سالم بودن جامعه، همکاری و توانمندسازی در رابطه با زندگی سالم دانش آموزان از بدو تولد تا زمانی که خودشان میخواهند دانش آموزی را توانمند سازند است‌.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اذعان کرد: تربیت از زمانی شروع میشود که فرد تصمیم بر ازدواج بگیرد چرا که اگر فردی ازدواج کند رفتار و عقاید فرد دیگر بر روی آن خانواده تاثیر میگذارد چرا که تربیت از جنس حرف و گفته ها نیست بلکه از جنس رفتار و عمل است.

وی افزود: این جشنواره و پویش از آبان ماه سال گذشته شروع شده و استقبال این دوره نسبت به دوره قبل بسیار زیاد بوده است چرا که نزدیک ۱۰۰ هزار نفر شرکت کرده و تقریبا ۵ هزار و ۲۹۸ نفر برای مرحله استانی راه یافتند و بین این افراد ۲۷۴ منتخب به برگزیده استانی شده اند.

حسین زاده در پایان خاطرنشان کرد: امید است با برگزاری این جشنواره ها و پویش ها، بتوانیم فرهنگ زندگی سالم را در بین دانش آموزان و خانواده ها گسترش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار