در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

دانش‌آموزان با سواد مالی در‌آینده راهبردهای مالی خواهند داشت

تهران (پانا) - یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه سواد مالی آگاهی انجام معامله را به فرد می‌دهد اظهار کرد که آموزش و پرورش با بالا بردن سواد مالی دانش آموزان کمک می‌کند تا در آینده راهبرد مالی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۶۹۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با سواد مالی در‌آینده راهبردهای مالی خواهند داشت

آلبرت بغزیان، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت آموزش سواد مالی به دانش‌آموزان در مدارس گفت: «این موضوع از یک‌سو منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی درزمینهٔ چک یا قراردادهای بانکی می‌شود اما مهم‌تر از آن این است که سواد مالی کمک می‌کند تا در آینده سطح سواد بازار کار با این نوع آموزش‌ها بالا برود.»

سواد مالی آگاهی انجام معامله را به فرد می‌دهد

بغزیان درباره نقش آموزش و پرورش در این مهم گفت: «آموزش و پرورش باید آموزش‌های اولیه را بدهد. هرکدام از این دانش آ‌موزان قرار است وارد بازار کار شوند و سواد مالی کمک می‌کند تا در معاملات اقتصادی برای خودشان و دیگران دردسری ایجاد نکنند. درواقع سواد مالی آگاهی انجام یک معامله در هر زمینه‌ای را به فرد می‌دهد و فرد می‌تواند بهترین تصمیم مالی را بگیرد.»

سواد مالی فرد را از خطرات معاملات مالی دور می‌کند

بغزیان با اشاره به اینکه سواد مالی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا در آینده بهتر با خطرات مرتبط با سرمایه‌گذاری و معاملات مالی برخورد کنند، اظهار کرد: «اشخاصی که دارای سواد مالی هستند، بهتر می‌توانند روی اهداف مالی خود کار کنند و از خطراتی چون بدهکار شدن، صرف هزینه‌های اضافی و یا مراجعه به بانک‌های مختلف خود را در امان نگه می‌دارند.»

دانش‌آموزان با سواد مالی در‌آینده راهبردهای مالی خواهند داشت

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه داشتن سواد مالی برای دانش آموزان دبیرستان و دانشجویان اهمیت دارد، گفت: «این دانش‌آموزان و دانشجویان بعدها در زندگی حرفه‌ای خود به راهبردهای مالی بسیاری نیاز خواهند داشت. برای مثال، اطلاعات درباره مالیات، بودجه، برنامه‌ریزی مالی، سرمایه‌گذاری، استفاده از کارت اعتباری و پس‌انداز و همه این مواردی است که سواد مالی کمک می‌کند تا در بازار کار این موارد را مدیریت کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار