دکترای جامعه‌شناسی در نشست پیشگیری و مداخله خودکشی :

خودکشی، عامل انسداد اجتماعی است

ملارد(پانا) - دکترای جامعه‌شناسی در نشست تخصصی پیشگیری و مداخله در خودکشی، خودکشی را یکی از مسائل و آسیب‌های جدی در جامعه و عامل انسداد فعالیت‌های اجتماعی فرد عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
خودکشی، عامل انسداد اجتماعی است

اردشیر بهرامی دکترای جامعه‌شناسی طی نشست تخصصی پیشگیری و مداخله درخودکشی در سالن همایش اردوگاه شهیدمنتظری عنوان کرد: امروزه افکار منفی خودکشی و خود آن از معضلات و آسیب‌های جدی در بین افراد جامعه به ویژه جوانان، نوجوانان و حتی کودکان شیوع پیدا کرده است که این امرناپسند دارای عوامل و عناصر متفاوتی اعم از دوستان، خانواده و مدرسه است.

وی افزود: هر کدام از عوامل در افکار منفی خودکشی به نوعی در این امر دخیل است که مدرسه یکی از مهم‌ترین عوامل در مداخله و پیشگیری در خودکشی است، زیرا افراد در زندگی خویش زمان زیادی را در مدرسه و با دوستان و معلمان می‌گذرانند.

بهرامی با اشاره به اهمیت مشارکت آموزش و پرورش در پیشگیری و مداخله در خودکشی در بین دانش آموزان گفت: مشارکت آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌ها در برخورد با مسئله خودکشی بسیار اهمیت دارد، که لازم است روانشناسان و مشاوران فعال در این حوزه علم و دانش نوین را فراگیرند تا بتوانند به بهترین نحو با این معضل اجتماعی در جامعه و مدارس روبه رو شوند.

این جامعه‌شناس ادامه داد: مشاوران، روانشناسان مدارس و اورژانس‌های اجتماعی تاثیر بسزایی در کاهش و بازتوانی خودکشی، پیشگیری و مداخله در آن دارند، آموزش نقش‌های اجتماعی بین افراد از همان کودکی و در مدارس بسیار حائز اهمیت و سبب پیشگیری از رخ دادن آسیب‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: خشونت، افسردگی و تصورات اشتباه از دیگر عناصر در خودکشی است که پیامدهای مخربی بر روی افکار افراد دارد، از روش‌های که می‌توان برای پیشگیری در آسیب‌های اجتماعی همانند خودکشی استفاده کرد بازی درمانی، آموزش نقش‌های اجتماعی، آرام‌بودن محیط خانواده و دیگر موار است.

گفتنی است نشست تخصصی پیشگیری و مداخله خودکشی به همت کارشناسی مشاوره پیشگیری آموزش و پرورش ملارد با مشارکت دیگر ارگان های مربوطه و با حضور مشاوران و روانشناسان مدارس آموزش و پرورش ملارد در سالن همایش اردوگاه شهیدمنتظری برگزار و در پایان مراسم از زحمات مشاوران و روانشناسان تجلیل و تقدیر شد.

خبرنگار: زهرا عین‌آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار