دانش‌آموز نخبه و حافظ پنج جز قرآن کریم دبیرستان فرزانگان شهدای مدافع حرم ملارد:

اولین گام مسلمان بودن، آگاهی داشتن از منبع پرفیض و برکت قرآن است

ملارد(پانا) - دانش‌آموز نخبه و حافظ پنج جزء قرآن کریم دبیرستان فرزانگان شهدای مدافع حرم ملارد، اولین گام مسلمان بودن را به کتاب قرآن آگاهی داشتن از این منبع پر فیض دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۹۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اولین گام مسلمان بودن، آگاهی داشتن از منبع پرفیض و برکت قرآن است

ضحا فرهنگی، دانش‌آموز پایه هفتم دبیرستان استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم ملارد، نوجوان نخبه و حافظ پنج جز قرآن کریم و حائز رتبه دوم استانی در کنگره قرآنی رشته حفظ، در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «در سن ۱۱ سالگی وقتی توجهم به این نکته معطوف شد که قرآن، کلام الهی و کتاب مسلمان‌ها است، فهمیدم که در قبال قرآن وظایفی دارم که مهم‌ترین آن‌ها عمل کردن به دستورات این کتاب مقدس است. یکی از راه‌های تسلط و انس با قرآن ،حفظ و تدبر در آن است. به همین دلیل، من حفظ قرآن را انتخاب کردم و به سمت این معجزه الهی جذب شدم.»

این نوجوان نخبه قرآنی، بر خلاف این‌که برخی تصور می‌کنند حفظ قرآن، مانع از خواندن درس شده و فرد نمی‌تواند به خوبی به درس‌هایش برسد، گفت:« قرآن کریم این منبع نور و رحمت، به انسان در تمامی زمینه‌ها کمک می‌کند و من نیز یکی از مهم‌ترین آثار حفظ قرآن کریم را در زندگی‌ام، پیشرفت تحصیلی خود می‌دانم.»

این نوجوان سیزده ساله افزود:« وقتی کتاب قرآن را باز می‌کنی، انگار با نوری از علم و ایمان مواجه می‌شوی و اگر آن را به وجودت راه دهی، این نور تمام وجودت را روشنایی خواهد بخشید و تو را به اوج خواهد رساند. قرآن بهترین کتاب راهنمایی‌است که می‌تواند انسان را از فرش به عرش برساند. قرآن همان نور هدایتی‌است که می‌تواند انسان را متحول ساخته و از او فرد بهتری بسازد، فردی که در جهان هستی، مفیدتر و تأثیرگذارتر است.»

این دانش‌آموز پرتلاش قرآنی بر اهمیت حفظ و تدبر در قرآن تاکید و تصریح کرد:«برکات قرآن در زندگی انسان بسیار زیاد است، به خصوص اخلاق، حجاب خوب، آرامش روحی و روانی. حفظ قرآن برکت زیادی دارد که زندگی آخرت و دنیا را تأمین می‌کند و باعث افزایش یادگیری می‌شود و برای آینده ما بسیار مفید است.»

فرهنگی راز موفقیت خود را این‌گونه بیان کرد:« من همیشه سعی می‌کنم تمامی کارهایم را با توکل و امید به خداوند انجام دهم و راز موفقیت خودم را اول توکل به خدا و بعد حمایت اطرافیانم می‌دانم. همچنین یکی از کارهایی که باعث تثبیت در حفظ قرآن می‌شود، تکرار آن است. از این رو، کسانی که می‌خواهند در این وادی حرکت کنند، باید محفوظات خود را تکرار کنند.»

وی افزود:« من از خانواده‌ام بسیار تشکر می‌کنم که مرا در این مسیر هدایت کردند و همچنین از اساتیدی که در این راه مشوق من بودند قدردانی می‌کنم. این منبع پر فیض، از لحاظ روحی به من آرامش خاصی داده و باعث تقویت حافظه‌ام شده‌ است. به کار بستن پیام‌های قرآن راه رسیدن هر انسانی به سعادت است و من سعی می‌کنم، آن چه از قرآن فرا می‌گیرم در زندگی به کار بندم.»

فرهنگی در پایان خطاب به همسن و سالان خود گفت:«بهترین فرصت برای فراگیری قرآن، دوره نوجوانی و جوانی است و آنچه در این دوره فراگرفته شود، ماندگار و جاودان خواهد بود. من همیشه به دوستانم توصیه می‌کنم‌ به سراغ قرآن این کتاب روشنی‌بخش بروند و با آیات و کلام الهی مأنوس شوند حالا به هرطریقی :قرائت، تدبر،حفظ یا تفسیر" که تواناییش را دارند. همان‌طور که خداوند در سورۀ یونس آیۀ ۵۷ می‌فرماید؛ "یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْکُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِی الصُّدُورِ وَهُدًی وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ" ای مردم از سوی پروردگارتان موعظه و اندرزی برای شما آمده که درمان و شفا برای آنچه در سینه‌ها است و هدایت و رحمتی برای مومنان است.»

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار