مدیر آموزش و پرورش ملارد در نمازجمعه صفادشت:

پیوند مسجد و مدرسه عاملی ضروری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان است

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد در نمازجمعه صفادشت، پیوند مسجد و مدرسه را برای کاهش آسیب‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان ضروری و مهم دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۸۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
پیوند مسجد و مدرسه عاملی ضروری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان  است

سعید تیموری‌راد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد ضمن قدردانی از حضور مردم شهیدپرور شهر صفادشت در نماز جمعه گفت: دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته معلم را گرامی می‌داریم. همچنین تشکر می‌کنم از تمام مسئولین و مردم عزیز که تلاش می‌کنند وضعیت آموزش و پرورش در شهر ارتقا پیدا کند. هفته معلم قطعا فرصت بسیار خوبی است که ذره‌ای از مجاهدت‌های معلم دیده شود و گرامی داشته شود. این روز یادآور اندیشه‌های فیلسوفانه شهید مطهری است. وظیفه ما است که کتاب‌ها و سخنرانی‌های ایشان را مطالعه کنیم تا از نکات ارزشمند این استاد بزرگوار بهره‌مند شویم‌.

وی با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان، خاطرنشان کرد: نکاتی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان اشاره فرمودند بهترین سرلوحه می تواند باشد. تعبیر رهبر انقلاب از نقش‌آفرینی معلمان که معلمان را سربازان گمنام نظام اسلامی نامیدند، نشان‌دهنده وجود معلمان در محروم‌ترین نقاط کشور برای پرورش دانش‌آموزانی است که آینده‌سازان کشور و نظام اسلامی هستند.

تیموری‌راد افزود: معلم معمار آینده کشور است یعنی معمار اگر مصالح مطلوب را داشته باشد قطعا بنایی ارزشمند را می‌تواند احیا کند که همان آینده درخشان برای کشور است و برنامه ما خادمان شما در آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید، ایجاد شرایط مطلوب در مدارس، مخصوصاً مدارس دولتی است. جامعه فرهنگیان ما تلاش می‌کنند دانش‌آموزان را مانند فرزندان خود به موفقیت و درجات بالاتر برسانند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد تصریح کرد: لازم است اتصال بین مسجد و مدرسه تشکیل بشود تا دانش‌آموزان از تهدیدها و آسیب‌های جامعه دور بشوند. در دوران کرونا، آموزش‌ها غیرحضوری شدند و دانش‌آموزان ما آسیب دیدند و بخش بزرگش بخاطر حضور نداشتن دانش‌آموزان در کلاس‌های درس بود. همین حضور دانش‌آموزان سر کلاس و مدرسه موضوعیت دارد. مردم کمک کنند که حضور دانش‌آموزان در کلاس درس کم رنگ نشود چرا که حکمرانی دشمن در فضای مجازی است و حضور در مدرسه، سپری در مقابل دانش‌آموزان ما می سازد.

تیموری‌راد خاطرنشان کرد: بدحالی دانش‌آموزان در سراسر کشور طبق گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده جنگ رسانه‌ای بوده و هیچ ماده سمی وجود نداشته است. ملیت، پرچم و زبان موضوعی است که آموزش و پروش مؤظف است در مدارس روی آنها تاکید کند و باید دانش‌آموزان تعلق خاطر به این موضوعات داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود مواردی را که برنامه آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید تعیین کرده را طبقه‌بندی کرد و گفت: معلمان خوب و باکیفیت، فضاهای مطلوب آموزشی در مدارس دولتی و نوع آموزش خوب و کاربردی از این اولویت‌ها هستند، برنامه‌های پرورشی باید در مدارس دیده شود و مشکل کمبود معاونان پرورشی باید حل شود. تقویت هویت ملی در دانش‌آموزان و آموزش سبک زندگی ایرانی_اسلامی، موارد مهمی است که در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

دانش‌آموز خبرنگار: طاهره حضرتقلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار