شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا:

افزایش نرخ کرایه‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی در‌ تضاد با شعار سال نیست

اینگونه افزایش قیمت‌ها ناظر به مصوبات شوراست و در دولت نیز به تصویب می‌رسد

تهران (پانا) - شهردار تهران افزایش نرخ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در‌ تضاد با شعار سال ندانست و گفت اینگونه افزایش قیمت‌ها ناظر به مصوبات شورای شهر تهران است و در مجموعه دولت نیز به تصویب می‌رسد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش نرخ کرایه‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی در‌ تضاد با شعار سال نیست

علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با پانا درباره افزایش نرخ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی و احتمال تضاد آن با شعار سال، اظهار کرد: «افزایش نرخ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی ناظر به مصوبات شورای اسلامی شهر تهران است که در مجموعه دولت نیز تصویب می‌شود و اساسا طبق نُرم طبیعی سالانه اتفاق می‌افتد و هیچ‌گونه تضادی با شعار سال ندارد.»

لازم به ذکر است، از ابتدای اردیبهشت ماه نرخ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی تهران افزایش یافت. این در حالی است که نخستین نکته‌ در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، تشویق برای استفاده از حمل و نقل عمومی است تا معضل ترافیک و آلودگی هوا کاهش پیدا کند.

تغییرات قیمت خطوط تاکسی نسبت به سال جاری به طور متوسط از حداقل ۴۵ درصد تا حداکثر ۶۰ درصد تعیین شده است و بر اساس مصوبه شورای شهر به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود در مسیرهای دارای شیب تا سقف ۱۰ درصد به کرایه تاکسی‌های خطی اضافه کند همچنین در ساعات اوج ترافیک نیز تا سقف ۲۵ درصد به کرایه‌ها اضافه می‌شود.

کمترین بهای کارت بلیت مبلغ‌دار برای مسافران مترو داخل شهری و با مسافت طی شده تا ۲ کیلومتر مبلغ ۲۸،۵۰۰ ریال است و متناسب با افزایش طول سفر و به ازای هر کیلومتر، ۱۴۷ ریال به نرخ کرایه اضافه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار