رئیس گروه آموزش و ارتقاءسلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

هر دانش‌آموز، یک سفیر سلامت است

مشهد (پانا) - رئیس گروه آموزش و ارتقاءسلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت هر دانش‌آموز، یک سفیر سلامت است و باید سعی کند که به عنوان سفیر سلامت، پیام‌آور سلامت برای خود و خانواده و اطرافیانش باشد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
هر دانش‌آموز، یک سفیر سلامت است

محمدجعفر صادقی، رئیس گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پانا گفت: «به منظور ترویج آموزش سلامت، طرح سفیران سلامت اجرا شد که در قالب این طرح دانش‌آموزان آموزش‌هایی خودمراقبتی را از مربیان بهداشتی دریافت کرده و به عنوان سفیر سلامت به همسالان خود آموزش می دهند.»

وی ادامه داد: «مراکز جامع خدمات سلامت همیشه در طول سال وظیفه شان این است که به دانش آموزان خدمات بدهند و این خدمات شامل قسمت های مختلف می شود. به عنوان مثال سلامت موی دانش آموز که از طریق همکاران بهداشت مدارس موهای دانش آموزان چک می شود که موهای تمیز و مرتبی داشته باشند.»

وی در ادامه گفت: «توصیه من به همه دانش آموزان این است که نکات و پیام های بهداشتی که به آنها گفته می شود را اجرا کنند. مثلا وقتی گفته می شود در فضای مجازی بازی نکنید و با موبایل وقت کمتری بگذرانید و یا از غذاهای فست فود کمتری استفاده کنید و یا خوردن نوشابه را جدی بگیرید، زیرا بچه های ما آینده سازان این جامعه هستند. اگر این عزیزان سالم باشند، فردا کشور سالمی خواهیم داشت و اگر خدایی نکرده بیمار شوند، ما قطعا یک جامعه بیمار خواهیم داشت.»

دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار