ماجرای دانش‌‎آموز ان مدرسه ای که ۶۰۰ کیلوگرم گل محمدی از حیاط مدرسه برداشت کردند

تهران (پانا) - با هدف آموزش اقتصاد مقاومتی، طرح خوداتکایی در تعدادی از مدارس شهرستان اردستان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۷۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای دانش‌‎آموز ان مدرسه ای که ۶۰۰ کیلوگرم گل محمدی از حیاط مدرسه برداشت کردند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، اجرای طرح‌های خوداتکایی در هر مدرسه به ظرفیت و میزان علاقه‌مندی دانش‌آموزان بستگی دارد و براساس آن، طرح‌های مورد نظر مشخص و آموزش‌های لازم توسط مربیانی مجرب و متخصص ارائه می‌شود و پس از آن خود دانش‌آموز با همراهی کادر آموزشگاه اقدام به فعالیت در آن رشته می‌کند.

در برخی مدارس شهرستان اردستان طرح‌های مختلفی از جمله پرورش گل محمدی و کاشت گلخانه‌ای فعال شده است، هدف اصلی از اجرای این طرح علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت و بیکاری دانش‌آموزان، آموزش شغل و حرفه و درآمدزایی برای مدارس است.

سال گذشته با هزینه‌ای حدود۳۰ میلیون تومان زیرساخت‌های کاشت گل محمدی در یک و نیم هکتار از زمین یک مدرسه شبانه روزی در اردستان و تجهیزات گلاب‌گیری فراهم شد و اکنون برداشت گل محمدی در این آموزشگاه آغاز شده است.

اینکه دانش‌آموزان این مدرسه امسال حدود ۶۰۰ کیلوگرم گل محمدی برداشت خواهند کرد و سپس کادر آموزشی در کنار دانش‌آموزان برای گلاب‌گیری محصولات اقدام می‌کنند، درآمد حاصل از گلاب‌گیری برای تأمین هزینه‌های مدرسه خرج می‌شود.

همچنین یک باب گلخانه در مدرسه برکت اردستان راه اندازی شده است که برای راه‌اندازی گلخانه سبزیجات در این مدرسه۵۰ میلیون تومان هزینه شده است و امسال اولین محصول سبزیجات این گلخانه با تلاش دانش‌آموزان و کادر آموزشی به فروش رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار