استفاده از ظرفیت مدرسان و دانشجویان نخبه قرآنی دانشگاه علوم‌ومعارف قرآن قم در اجرای طرح «اتقان»

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم و اداره‌کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش منعقد شد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت مدرسان و دانشجویان نخبه قرآنی دانشگاه علوم‌ومعارف قرآن قم در اجرای طرح «اتقان»

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، در جلسه ای که روز گذشته، ۲۹ فروردین در محل دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در استان قم با حضور رئیس و معاونین این دانشگاه و میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری بین این دو نهاد به امضا رسید.

در این جلسه سیدمحمد نقیب رئیس دانشگاه گزارشی از تعداد دانشکده‌ها، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و وضعیت دانشگاه در کشور ارائه کرد و گفت: این دانشگاه ۱۸ دانشکده دارد و دانشجویانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که در ۳ مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری درس می‌خوانند.

به گفته نقیب در این دانشگاه از دانشجوی ۱۱ ساله که حافظ کل قرآن است تا دانشجویانی که پزشک متخصص یا خلبان هستند و به واسطه علاقه به علوم قرآن در این دانشگاه درس می‌خوانند، حاضر هستند.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن دانشجویان انقلابی هستند و در دوران اغتشاشات هیچ یک از این دانشجویان در این شرایط حضور نداشتند.

نقیب بیان کرد: حدود ۷۵ درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شاغل در دستگاه‌های مختلف هستند که حدود ۴۰ درصد از این افراد وارد آموزش و پرورش شده‌اند. انتظار می رود از ظرفیت دانشجویان و فارغ التحصیلان نخبگانی برای پیشبرد اهداف قرآنی آموزش و پرورش استفاده شود.

رئیس این دانشگاه عنوان کرد: درصدد راه‌اندازی مدارس غیردولتی یا مدارس وابسته هستیم که امیدواریم در سال تحصیلی آینده بتوانیم حداقل ۴ مدرسه را راه‌اندازی کنیم.

باقری نیز در این جلسه بیان کرد: در آموزش و پرورش به دنبال مردمی‌سازی فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز به ویژه در مراکز دارالقرآن‌ها همچنین در برگزاری طرح اتقان و در جهت استعدادیابی و پرورش استعدادهای قرآنی دانش‌آموزی هستیم.

وی اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده مقرر می‌شود اداره‌کل قرآن، عترت و نماز و معاونت پرورشی و فرهنگی در برگزاری طرح اتقان از ظرفیت مدرسان و دانشجویان نخبه قرآنی این دانشگاه استفاده کند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز همچنین ادامه داد: دبیرخانه مسابقات رشته‌های آوایی و پژوهشی نیز در برخی از مناطق واگذار می‌شود تا با استفاده از ظرفیت دانشجویان و اساتید، مرحله منطقه‌ای و استانی این مسابقات برگزار شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار