معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش:

سازمان دانش‌آموزی نقش برجسته‌ای در رشد و بالندگی دانش‌آموزان دارد

اهواز (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، با حسین پاک سرشت، رئیس مجلس دانش‌آموزی خوزستان ملاقات کرد و نقش برجسته سازمان دانش‌آموزی را در رشد قشر نوجوان و دانش‌آموزان یادآور شد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی نقش برجسته‌ای در رشد و بالندگی  دانش‌آموزان دارد

در این نشست، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نباید اجازه داد که برخی از کارها در کشور شکل تشریفاتی به خود بگیرد. فعالیت هایی مثل شوراهای مدرسه و مجلس دانش آموزی، با توجه به کارکردهای موثری که دارند از جمله این موارد هستند.

قاسم احمدی لاشکی گفت: سازمان دانش آموزی نقش برجسته ای در رشد و بالندگی قشر نوجوان و جامعه دانش آموزی دارد و در موقعیت هایی در آموزش و پرورش مظلوم و مهجور واقع شده و برای تقویت سازمان دانش آموزی باید از درون سازمان برنامه ریزی و حرکت آغاز شود.

وی بر برگزاری جلسات مجلس دانش آموزی تاکید کرد و عدم غفلت و کوتاهی در این خصوص را خواستار شد.

احمدی لاشکی در ادامه ضمن صحه بر حفظ استقلال سازمان دانش آموزی بر نظارت غیرمستقیم معاونت پرورشی بر سازمان دانش آموزی تاکید داشته و اعلام کردند که به منظور برگزاری جلسات مجلس دانش آموزی، سازمان دانش آموزی می تواند مستقیم و بدون واسطه با حوزه امور مجلس وزارت ارتباط گرفته و تبادل نظر کنند.

احمدی لاشکی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر نشست های مجلس دانش آموزی به صورت منظم برگزار شود، نمایندگان عضو مجلس دانش آموزی کشور بهترین افرادی هستند که می توانند سازمان دانش آموزی و شوراهای دانش آموزی را در سطوح مختلف مورد نقد و ارزیابی قرار دهند.

رئیس مجلس دانش آموزی خوزستان ضمن ابراز نگرانی از امکان تشریفاتی شدن فعالیت شوراها، مجلس دانش آموزی و ... به پرهیز از گزارشی شدن این فعالیت‌ها تاکید کرد.

حسین پاک سرشت با تاکید بر توجه و اهمیت ویژه به سازمان دانش آموزی، انتخاب مسئولین و مدیران آگاه و توانمند برای این حوزه در سطوح مختلف را بسیار مهم دانست و توجه بیشتر به سازمان دانش آموزی را خواستار شد.

وی به کمرنگ شدن نقش مشاوران مدرسه در سال های اخیر اشاره داشت که آن نیز در مدارس متوسطه اول تا حد انتخاب رشته و هدایت تحصیلی تنزل یافته است و آگاهی بخشیدن به دانش آموزان بالاخص در دوره دوم متوسط در زمینه مسائل مهم تربیتی و روانشناختی را از نیاز های ضروری دانش آموزان دانست و تاکید براین موضوع داشت که با توجه به خوراک فکری که بیگانگان و دشمنان برای تسخیر اذهان جوانان و نوجوانان آماده می‌کنند، حضور مشاوران آگاه و دارای مهارت مدارس در زمینه مسائل مورد نیاز جامعه دانش آموزی بیش از پیش احساس می شود.

رئیس مجلس دانش آموزی دوره یازدهم استان خوزستان با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، اصلاح محتوای کتاب های درسی از جنبه های مختلف محتوا، ابعاد و حجم را خواستار شد و برنامه ریزی دقیق و سرعت انجام در این خصوص را تاکید کرد.

پاک سرشت در بخش دیگری از سخنان خود نگاه برابر به تمامی دانش آموزان به عنوان فرزندان ایران اسلامی و در نظر گرفتن تمامی آنها در برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و... را خواستار شد.

رئیس مجلس دانش آموزی خوزستان در مطالب پایانی خود اجرای برنامه های عملیاتی و ضرب العجلی کوتاه مدت برای پیشگیری از اعتیاد و پدیده کودک همسری را از سوی مسئولین مطالبه کرد.

در ادامه این نشست میر افضل مدیر سازمان دانش آموزی استان خوزستان برخی چالش های سازمان در جهت پیگیری و رفع آنها را مطرح کرد. عدم وجود پست مصوب و تعریف شده برای مسولین سازمان دانش آموزی در مناطق و نواحی، نداشتن ردیف بودجه مشخص، انسداد یا سلب منابع درآمدی از سازمان دانش آموزی از جمله این موارد بود.

وی در ادامه با اشاره به ماموریت سازمان دانش آموزی و کارکردهای فرهنگی- اجتماعی آن به وجود چنین مجموعه هایی در سایر جوامع با اسامی و عنوان های مختلف اشاره داشت که محتواهای آموزشی و برنامه های هر یک بر اساس نظام ارزشی و پیشینه فرهنگی - تاریخی آن ملت تعیین شده و دنبال می شود.

میرافضل در ادامه این نشست گفت: ساختارهای ایجاد شده با شبکه انسانی - اجتماعی وسیع، آموزش دیده و سازماندهی شده در صورت تغییر رویکردها صرفا باید به تغییر رویکرد و تغییر جهت بپردازند. چنانکه با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ما شاهد بالندگی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی به عنوان ساختارهای به جامانده از نظام طاغوت با اسامی دیگر و ماموریت های جدیدی بودیم.

وی در پایان بر پتانسیل بالای سازمان دانش آموزی به عنوان بستری موثر به منظور صرف انرژی، ایجاد نشاط و هدایت برای نوجوانان در راستای افق های متعالی نظام اسلامی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار