نیروی تخصصی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی فیروزکوه:

روان‌شناسی، علم مطالعه ذهن و رفتار است

فیروزکوه ( پانا) - نیروی تخصصی مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی فیروزکوه، روان‌شناسی را رشته‌ای چند وجهی دانست و گفت روان‌شناسی، علم مطالعه ذهن و رفتار است.

کد مطلب: ۱۳۶۷۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
روان‌شناسی، علم مطالعه ذهن و رفتار است

ثریا سهرابی، نیروی تخصصی مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی شهرستان فیروزکوه ضمن تبریک به مناسبت روز مشاور، همزمان با نهم اردیبهشت در گفت‌وگو با پانا گفت:« روز روان‌شناس و مشاور برابر با ۲۹ آوریل ،۹ اردیبهشت، در هر سال است. براساس داده‌های جستجو شده در مرکز اطلاعات علمی، روان‌شناسی موضوع مورد علاقه محققان است و بیشترین بار توسط محققان ایرانی جستجو شده است. در ضمن روز روان‌شناس را، که روز تفکر در روان، روز شفای روح وروز چرایی و رفتار آدمی بر دوست‌داران علم روان‌شناسی است، تبریک عرض می‌کنم.»

وی با معرفی رشته روان‌شناسی، افزود: « روان‌شناسی، علم مطالعه ذهن و رفتار است و رشته‌ای چندوجهی است که شامل زیر شاخه‌هایی مثل توسعه انسانی، ورزش، سلامت، پزشکی، رفتار اجتماعی و فرآیندهای شناختی است. روان‌شناسی تمامی جنبه‌های مربوط به رفتار خودآگاه و ناخودآگاه انسان مانند احساسات و اندیشه‌ها را در بر می‌گیرد.»

سهرابی تصریح کرد: « امروزه نفوذ و روا‌ن‌شناسی و ضرورت آگاهی از دانش‌ روان‌شناسی بسیار فراگیر شده و جایگاه شایسته‌ای در میان زندگی‌ انسان‌ها باز کرده تا جایی که می‌توان گفت فعالیت‌ انسانی وجود ندارد که از روان‌شناسی بهره‌ای نبرده باشد، از رانندگی با ماشین و وضعیت روانی راننده تا راندن فضاپیمای غول‌پیکر وآموزش نکات خاص. روان‌شناسی به فضانوردان، بخشی از موضوع روان‌شناسی است. روان‌شناسی یک رشته دانشگاهی با گستره زیاد، یعنی از علوم طبیعی گرفته تا علوم اجتماعی است.»

وی با اشاره به تاریخچه‌ روانشناسی، بیان کرد: « روان‌شناسی، علم نسبتاً جدیدی است که قدمت آن به تقریباً ۱۵۰ سال قبل برمی‌گردد. گفته می‌شود خواستگاه اولیه روان‌شناسی یونان باستان، مصر، چین، ایران و هند است. در مصر ُدر پاپیروس ابرس واژه افسردگی ذکر شده، در چین هم فلاسفه‌ای مثل لائوتسه و کنفسیوس در مورد روان‌شناسی صحبت کردند و در هند در متن اوپانیشادها از روان‌شناسی یاد شده است.در یونان باستان، فلاسفه‌ای مثل سقراط، افلاطون و ارسطو از نخستین افرادی هستند که در مورد علم روان‌شناسی صحبت کرده‌اند.این فلاسفه در مورد بسیاری از موضوعاتی که امروز در روان‌شناسی مدرن مورد مطالعه قرار می‌گیرد مثل حافظه، اراده آزاد در مقابل جبر و سرشت در برابر جبر و غیره بحث کردند. »

نیروی تخصصی مرکز مشاوره فیروزکوه در پایان گفت: « اتاق روان‌شناس، امن‌ترین مکان برای خسته‌گان است، جایی که دردها و اشک‌ها را بی‌هیچ واهمه‌ای فرو می‌ریزیند تا شاد و سبکبال شوند.»

دانش‌آموز خبرنگار: فاطیــما ایــلکا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار