رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

اعلام ضوابط تعیین شهریه مدارس و مراکز غیردولتی در سال تحصیلی جدید

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت تراکم دانش‌آموزان در یک کلاس، آمار معلمان مدرسه، اینکه معلم آموزش‌های لازمه را فراگرفته یاخیر، مطابقت رشته تحصیلی با درس مورد تدریس، استاندارد بودن فضا و تجهیزات آزمایشگاهی، ورزشی، تربیتی مدرسه و رویکردهای فرهنگی تربیتی از جمله شاخصه‌های تعیین میزان شهریه در مدارس غیردولتی است.

کد مطلب: ۱۳۶۷۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اعلام ضوابط تعیین شهریه مدارس و مراکز غیردولتی در سال تحصیلی جدید

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش؛ احمد محمودزاده در حاشیه گردهمایی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور، در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: این گردهمایی در راستای هماهنگی‌ و هم افزایی و پیگیری نهایی برنامه‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در سال تحصیلی جاری، به میزبانی شیراز برگزار می شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش افزود: پیش بینی برنامه ها برای اوقات فراغت تابستان و برنامه ریزی برای داشتن مهرماه روان در سال تحصیلی آینده و...، از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی است.

محمودزاده تصریح کرد: توانمند سازی مدارس، شهریه مدارس و مراکز غیردولتی با رویکرد جدید، استقرار و ساختمان های مدارس غیر دولتی، مدارس هیئت امنایی و ...، از جمله موضوعاتی است که در این گردهمایی کشوری به آن پرداخته می شود تا مهرماه خوبی را در سال جاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس طرحی که از سال قبل آغاز کرده ایم، تعیین میزان شهریه مدارس غیر دولتی بر اساس عملکرد مدارس است لذا شاخص های مدیریتی از جمله؛ فضای مدرسه، نیروی انسانی ،برنامه های آموزشی و پرورشی، و...به صورت کیفی و کمی به عنوان الگو معرفی کردیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، خاطرنشان کرد: تراکم دانش‌آموزان در یک کلاس، آمار معلمان مدرسه، اینکه معلم آموزش های لازمه را فراگرفته یاخیر، مطابقت رشته تحصیلی با درس مورد تدریس، استاندارد بودن فضا و تجهیزات آزمایشگاهی، ورزشی، تربیتی مدرسه از جمله شاخصه های تعیین میزان شهریه در مدارس غیردولتی است.

وی ادامه داد: اخیراً این الگوها را به مدارس و مراکز غیردولتی استان ها اعلام کردیم تا بر اساس آن شهریه مدارس تعیین شود این در حالی است که سال های قبل افزایش شهریه مدارس غیر دولتی درصدی بود.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس الگوی جدید که عملکردی است ممکن است برخی مدارس کاهشی و برخی افزایشی باشد لذا سقف و کفی را که برای شهریه مدارس تعیین کرده ایم به نوعی باید در نظر گرفته شود، که هم مردم توان پرداخت شهریه را داشته باشند و هم مدارس کارهای کیفی و برنامه های آموزشی و پرورشی خوبی برگزار نمایند.

وی ادامه داد: در این الگو، شعار سال مبنی بر مهار تورم، تاب آوری مردم در قبال شهریه و عدم خسارت متولیان این گونه مدارس، لحاظ می شود.

محمودزاده گفت: توانمندسازی نیروی انسانی از دغدغه‌های اصلی متولیان نظام تعلیم و تربیت است. چرا که در سند تحول بنیادین تربیت نیروهای توانمند یکی از دغدغه های اصلی است.

وی با بیان اینکه در اول مهرماه سال تحصیلی آینده معلمی بدون گزینش نخواهیم داشت اظهار کرد: صلاحیت عمومی معلم و تدریس در رشته مرتبط از جمله مواردی است که با جدیت پیگیری خواهد شد دنبال این هستیم که صلاحیت حرفه و دانش تخصصی نیز معلم داشته باشد.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در راستای توانمندسازی ارائه بیش از ۳۶۰ ساعت دوره آموزشی ویژه معلمان مدارس غیر دولتی را با همکاری ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، سازمان پژوهش،موسسات آزاد، شورای موسسین، صندوق حمایت از موسسین، آغاز کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به دوره های ارائه شده، تعداد ۶ هزار نفر از معلمان ما می توانند در آزمون ها شرکت کنند و گواهی صلاحیت حرفه‌ای دریافت کنند در فاز اول مدارس و در فاز دوم به مراکز غیر دولتی نیز ورود خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار