معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

هویت باعث حفظ جامعه، دین، اعتقادات و فرهنگ شده است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت آنچه که باعث حفظ جامعه، دین، اعتقادات و فرهنگ شده، موضوع هویت است.

کد مطلب: ۱۳۶۶۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
هویت باعث حفظ جامعه، دین، اعتقادات و فرهنگ شده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و‌ فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ آیین اختتامیه اولین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی با حضور اصغر باقرزاده (معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش) و مسئولان استانی به میزبانی شهرستان محمودآباد در سالن آمفی‌تئاتر شرکت نفت این شهرستان برگزار شد.

باقرزاده در این اختتامیه گفت: بزرگترین خوبی این جلسه، همراهی والدین به همراه فرزندان است که در این زمانه این همراهی کمرنگ شده اما برگزاری این جشنواره، فرصتی مناسب برای تقویت این رابطه شده است.

وی هویت را به ریشه درخت تشبیه کرد و افزود: آنچه که باعث حفظ جامعه، دین، اعتقادات و فرهنگ‌مان شده، موضوع هویت است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، زبان را مهمترین ارکان هویت دانست و خاطرنشان کرد: هویت 8 رکن دارد که مهمترین عامل هویت، زبان است. زبان می‌تواند روابط اجتماعی مستحکمی را در جامعه گسترش دهد.

باقرزاده بیان کرد: در این جشنواره شاهد بودیم دانش‌آموزان چه محتواهای ویژه‌ای را در قالب زبان به وجود آورده‌اند و با تمرین سعی کردند خلاقیت خود را به صورت تصویری و ویدئویی نشان دهند.

وی در رابطه با فواید اولین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی نیز اظهار کرد: وقتی برای نوجوانان موقعیت درست انتخاب نمی‌کنیم طبیعتاً به موقعیت‌های نادرست کشیده می‌شوند، یکی از فواید این جشنواره فراهم کردن موقعیت فرهنگی و اجتماعی برای نوجوانان و جوانان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم همانند این جشنواره با گویش‌های بومی مانند ترک، لر و... در سایر استان‌ها نیز برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار