مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد در نشست خبری با خبرنگاران پانا:

پیشنهادات خبرنگاران مدارس برای بهبود کارها در آموزش و پرورش بکار گرفته می‌شود

کاشمر (پانا) - مدیر آموزش و‌ پرورش خلیل آباد گفت خوب است که خبرنگاران دانش‌آموز پانا در همه موارد پای کار باشند و از نظرات و پیشنهادات آنان استقبال کرده و در بهبود فعالیت‌های آموزش و پرورش استفاده می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۴۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهادات خبرنگاران مدارس برای بهبود کارها در آموزش و پرورش بکار گرفته می‌شود

علیرضا برمکی، مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد در اولین نشست با خبرنگاران پانا ضمن بیان مطالبی در اهمیت رسانه ها گفت: از حضور در جمع فعال‌ترین خبرنگاران پانا و نشریه بزنگاه تحول خوشحالیم. اینکه خبرنگاران دانش آموز پانا در همه موارد پای کار باشند و همه مطالب را به خوبی ببینند و بشنوند و مشکلات را مطرح کنند، بسیار خوب است و ما هم تا حد امکان از نظرات و پیشنهادات آنان استقبال کرده و در بهبود فعالیت ها استفاده می کنیم.

مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد هفته بزرگداشت مقام معلم را از مهمترین رویدادهای پیش رو عنوان کرد و گفت: با استفاده از تمام ظرفیت های داخلی و بازنشسته های عزیز برای گرامیداشت روز معلم اقدام خواهیم کرد و هماهنگی لازم با ادارات و ارگان های مختلف برای همکاری و مساعدت انجام می شود که امیدواریم تا حد ممکن بتوانیم قسمتی از دین خود را به فرهنگیان عزیز ادا کنیم.

برمکی در مورد کمبود فضای آموزشی در روستای دهنو گفت: از موارد مهم می توان به کمبود شدید فضای آموزشی و دبیرستان متوسطه اول پسر در سطح شهرستان خلیل آباد اشاره کرد که با ورود خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار، کمبودها مرتفع خواهد شد و در حال پیگیری تنها‌ پروژه روستا، مدرسه در حال ساخت خیر حاج حسین رفعتی هستیم که انشاالله با به نتیجه رسیدن آن قسمتی از مشکلات نیز برطرف می‌شود.

وی ضمن تایید کمبود معلم گفت: این مشکل فقط مربوط به شهر ما نیست و کمبود نیروی انسانی با برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ و افزایش ورودی دانشگاه فرهنگیان نیز تا حدودی رفع خواهد شد.

رضا حسن نژاد، معاون آموزشی نیز در این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی با اعلام تعدادی از مسابقات در مورد اهمیت دادن به استعداد و توانایی دانش آموزان گفت: برنامه های خاصی در قسمت آموزشی طرح ریزی و اجرا شده است. از جمله جشنواره خوارزمی و طرح جابر و دستنوشته طلایی و.... که دانش آموزان با شرکت در آنها ضمن دریافت حکم و جایزه با تبادل تجربیات می توانند پیشرفت کرده و هنر و استعداد خود را پرورش دهند.

وی در مورد کنکور نیز گفت: اگر چه کنکور در شرح وظایف آموزش و پرورش نیست، اما به سبب اهمیتی که دارد به عنوان یک خواسته دانش آموزان و اولیاء مطرح است و ما با حضور مشاورین در مدارس دانش آموزان را راهنمایی می کنیم و امکانات لازم را جهت موفقیت در اختیارشان می گذاریم.

جواد بدیع زادگان، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش خلیل آباد ضمن قدردانی از فعالیت خبرنگاران گفت: برای رشد استعدادها دانش آموزان کارهای زیادی انجام شده و نتیجه تلاش های دانش آموزان قرآنی و هنرمند به زودی اعلام خواهد شد.

بدیع زادگان افزود: شفاف سازی در برنامه ها موجب می شود که دانش آموزان با انگیزه بیشتری وارد عرصه علم و پژوهش و هنر شوند و خبرنگاران با پرسش از قسمت های مبهم و مشکلات می توانند به شفاف سازی و ارائه خدمات مطلوب تر کمک کنند.

رضا صدیقی، معاون پشتیبانی آموزش و پرورش نیز کار خبرنگاران را بسیار مهم دانسته و گفت: اگر رسانه نباشد زحمات انجام شده به اطلاع مردم نمی رسد و از نظرات و پیشنهادات مردم نمی توان استفاده کرد.

وی با بیان فعالیت های عمرانی انجام شده از مشارکت خیرین در پروژه‌های مختلف خبر داد.

صدیقی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد لزوم نصب دستگاه تهویه در کلاس ها گفت: در کلاس‌هایی که در زمان کرونا برگزار می شد بسیاری از کلاس ها به دستگاه تهویه مجهز شدند ولی در حال حاضر نیز پیشنهاد خوبی است و ما پیگیری می کنیم که همه کلاسها به دستگاه تهویه مجهز شوند.

امید عرب، مدیر کانون فرهنگی تربیتی سلمان، در نخستین نشست خبرنگاران پانا با مدیریت آموزش و پرورش نیز گفت: این جلسه از دو حیث اهمیت دارد؛ یکی اینکه مدیریت و معاونین آموزش و پرورش شهرستان خود را در قبال افکار عمومی و رسانه مسئول دانسته و حاضر به هرگونه پاسخگویی در رابطه با عملکرد فعالیت خود به رسانه ها و افکار عمومی می شوند. و مورد دوم که اهمیت این جلسه را دو چندان می‌کند این است که خبرنگاران ما این قدرت و اعتماد به نفس را در خود دیده اند که در مقابل مدیریت و معاونین آموزش و پرورش قرار گیرند و سؤالات خود را مطرح کنند.

مدیر کانون فرهنگی تربیتی سلمان ادامه داد: ما خدا را شاکر هستیم که با فعالیت های انجام شده خبرنگاران ما به این جنبه از اعتماد به نفس رسیده اند که مقابل مسئولین قرار گرفته و سوالات خود را از آنها بپرسند.

خبرنگار دانش آموز:زهرا یعقوبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار