مدرس آموزش خبرنگاری خلیل آباد:

خبر گزاری پانا راهی هیجان‌انگیز و مطمئن برای فعالیت دانش‌آموزان است

خلیل آباد (پانا) - مدرس آموزش خبرنگاری گفت نوجوانان به کارهای اجتماعی و فرهنگی علاقمند هستند و خبر گزاری پانا راهی هیجان‌انگیز و مطمئن برای فعالیت دانش‌آموزان است که می‌تواند ضمن سرگرمی و مهارت راهی برای کسب شهرت و اعتبار باشد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
خبر گزاری پانا راهی هیجان‌انگیز و مطمئن برای فعالیت دانش‌آموزان است

عباسعلی شهابیان مدرس آموزش خبرنگاری کانون سلمان خلیل آباد در گفت و گو با پاناضمن تبریک ۵خرداد سالروز تشکیل خبرگزاری پانا گفت: دوره نوجوانی زمان اوج علاقه دانش آموزان به تغییر فضا و اصلاح اجتماع است که با هدایت آنها به گروه ها و تشکل های مفید می توان از توانایی خارق العاده و نظرات ارزشمند و خلاق آنان بهره برد و از آنجا که نوجوانان به کارهای اجتماعی و فرهنگی علاقمند هستند ، خبر گزاری پانا راهی هیجان انگیز و مطمئن برای فعالیت دانش آموزان است که می تواند ضمن سرگرمی و مهارت راهی برای کسب شهرت و اعتبار باشد و زمینه را برای ایجاد تحول و ساخت جامعه ای پاک و سالم آماده کند.

شهابیان در مورد تاریخچه پانا گفت: خبرگزاری پانا دومین خبرگزاری دانش‌آموزی در جهان و اولین خبرگزاری دانش آموزی در ایران است که خرداد 1381 در موقعیتی که به گروه های جوان اهمیت بیشتری داده می شد، تاسیس شد و فعالیت خود را به طور رسمی در تابستان 1382 به صورت پایگاه اطلاع‌رسانی آغاز کرده و اکنون در تمامی استان‌های کشور و حتی بسیاری از روستاها فعال است.

وی در مورد روند ارسال اخبار به پانا گفت: در ابتدا مدارس خبرنگار مدرسه خود را که معمولا از سال قبل هم فعالیت داشته اند به سازمان معرفی می‌کنند و پس از آموزش کوتاهی این خبرنگاران مطالب خود را برای رابط خبرگزاری در شهرستان فرستاده و در صورتی که قابل استفاده باشد پس از ویرایش به کارتابل شهرستان ارسال و اگر مناسب بود تایید و در سایت پانا بارگزاری می شود و اگر خبر مشکل نگارشی یا محتوایی داشت اشکالات آن به اطلاع می رسد تا آن را تصحیح کنند.

این پیشکسوت خبرنگاری، وضعیت خبرنگاران شهرستان خلیل آباد را مطلوب ارزیابی کرده و گفت: با وجود اینکه امسال برای اولین بار آموزش گسترده خبرنگاران مدارس را شروع کردیم بحمدالله استعداد و توانایی دانش آموزان عالی بوده و موفق شدند به جایگاه بسیار خوبی در پانای استان صعود کنند و مطرح شوند.

وی به مسئولین پیشنهاد کرد که به دانش آموزان مستعد مسئولیت بیشتری داده شود تا بتوانند توانایی خود را بیشتر نشان داده و موجب افتخار جامعه خبرنگاران و دانش آموزان باشند و اخبار شهرستان و بخصوص آموزش و پرورش را بیشتر مخابره کنند.

شهابیان با اشاره به برگزاری دو دوره مسابقات خبرنویسی در قالب مسابقات فرهنگی، هنری کانون های فرهنگی، تربیتی گفت: متاسفانه این مسابقات امسال برگزار نشد در صورتی که رقابت ها باعث بهتر شدن فعالیت ها و انگیزه بیشتر در خبرنگاران می شود.

وی افزود: البته ما در خبرگزاری پانای خلیل آباد با همکاری کانون سلمان و امور تربیتی دو جشنواره مسابقه مصاحبه و خبرنویسی و گزارش صبحگاه را برگزار کردیم، ولی شرکت در مسابقات استانی و کشوری اهمیت خاصی دارد.

این مدرس خبرنگاری اظهار امیدواری کرد که مسئولین، فعالیت نوجوانان و جوانان را جدی بگیرند و بستر را برای رشد خلاقیت آنان فراهم کنند و از دانش آموزان نیز خواست که قدر فرصت ها را بدانند و در کنار درس خواندن به پرورش مهارت های مختلف برای داشتن آینده ای بهتر اقدام کنند.

خبرنگار دانش آموز:زهرا یعقوبی -کوثر ناصریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار