معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
بهرهگیری از تنوع در محیطهای یادگیری، عامل موثر در تربیت تمامساحتی دانشآموزان است
شهرری یک (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، برگزاری مسابقات و محافل قرآنی را، عامل موثر در تربیت اعتقادی و اخلاقی دانشآموزان دانست و بهرهگیری از تنوع در محیطهای یادگیری و شروع از مقطع ابتدایی را، سبب اجرایی شدن تربیت تمامساحتی برشمرد.
مرتضی تاجیک، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در حاشیه مراسم محفل انس با قرآن در ناحیه یک شهرری، در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش، مقوله تربیت آیندهسازان ایران اسلامی است؛ از این رو برای اجرای هرچه بهتر این موضوع در مدارس، نقشه راهی تحت عنوان "سند تحول بنیادین" برای نظام تعلیم و تربیت تدارک دیده شده که دبیران با بهرهگیری از آن، میتوانند نقش بسزایی در تربیت آیندهسازان این مرز و بوم داشته باشند.»
وی در همین راستا افزود: «یکی از مهمترین ساحتهای تعریف شده در سند تحول بنیادین، ساحت اعتقادی، عبادتی و اخلاقی است؛ بنابراین برای محقق شدن این مهم، برگزاری مسابقات قرآن و عترت در حوزه مبانی اصول دینی، میتواند نقش بسزایی در جهت افزایش اطلاعات، کیفیتبخشی و غنیسازی تعلیم و تربیت ایفا کند.»
این مقام مسئول، بهترین زمان شروع فعالیتهای قرآنی در دانشآموزان را، مقطع ابتدایی دانست و تصریح کرد: «برای آنکه بتوان در مقطع متوسطه شاهد استعدادهای شکوفا شده دانشآموزان بود، میبایست زمینه رشد آنان در مقطع ابتدایی مهیا شود؛ زین روی برای تحقق یافتن تربیت تمامساحتی دانشآموزان، میبایست دو موضوع بنیادی "بهرهگیری از تنوع در محیطهای یادگیری" و "شروع از مقطع ابتدایی" را، مدنظر قرار داد.»
دانشآموز خبرنگار: فاطمه بختیاری
ارسال دیدگاه