مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
خانواده، رکن اصلی همراه با آموزش و پرورش در تربیت تمامساحتی دانشآموزان است
شهرری یک (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، برگزاری کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان را، امری در راستای پرورش دانشآموزان نخبه تمام ساحتی دانست و خانواده را، رکن همکار نظام تعلیم و تربیت برشمرد.
مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در حاشیه بیستوهشتمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان در ناحیه یک شهرری، در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «سند تحول بنیادین مشخص کننده وظایف وزارت آموزش و پرورش است؛ از این رو تمامی مسئولان این حوزه، میبایست زمینههای لازم را برای تحقق تربیت ۶ ساحتی دانشآموزان در مدارس مهیا سازند؛ لذا، یکی از مهمترین ساحتهای این سند، ساحت اخلاقی و اعتقادی است.»
وی در همین راستا افزود: «انس با قرآن سبب بروز انگیزه و موفقیت در افراد جامعه بهویژه نوجوان و جوانان میشود؛ زین روی برای اجرای این مهم که خود یکی از اصلیترین اهداف سند تحول بنیادین است، وزارت آموزش و پرورش با برپایی کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان، تصمیم برآن دارد تا دانشآموزان را، علاوه بر بعد تخصصی که ارتقا دهنده روحیه پژوهشی است، در موضوعات تربیتی و مسائل اعتقادی پرورش داده و اهداف نظام تعلیم و تربیت را، به خوبی اجرایی سازد.»
این مقام مسئول، تبیین ضرورت انجام فعالیتهای پرورشی در مدارس سمپاد را، یکی از مهمترین فعالیتهای یک سال اخیر اداره کل شهرستانهای استان تهران دانست و تصریح کرد: «در یک سال اخیر، تمام تلاش خود را در راستای فرهنگسازی اجرای فعالیتهای پرورشی در مدارس سمپاد، بهکار بستیم تا بتوانیم بیش از گذشته امر تربیت را برای این قشر از دانشآموزان که نقش حیاتی در پیشرفت کشور دارند، محقق کنیم؛ لذا، با تبیینهای صورت گرفته و همکاری مدیران مدارس، شاهد پیشرفتهای چشمگیر در این حوزه بودیم؛ چرا که خروجی که از تربیت ۶ساحتی بهدست آمد، خود عامل ترغیبکنندهای برای اولیای مدارس بود تا دانشآموزان را در راستای موفقیتهای بیشتر در حوزه پرورشی، همراهی کنند.»
بهرامی، رویکرد عمده فعالیت آموزش و پرورش شهرستانهای تهران را در سال آتی، ارتقا و تقویت بعد اعتقادی دانشآموزان دانست و اذعان کرد: «آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در این روزها مشغول برنامهریزی برای مسائل سال پیش رو، همچون طراحی فعالیتهای آموزشی و پرورشی، ارتقای فضاهای آموزشی و تامین نیروی انسانی است؛ لذا، به زودی نیز تصمیم برآن داریم تا با گفتوگو با اصحاب رسانه، برنامههای تدارک دیده شده را برای همگان آشکار سازیم.»
وی اضافه کرد: «عمده رویکرد برنامهریزی و اهداف آمدزش و پرورش ادارهکل شهرستانهای استان تهران، تقویت بعد اعتقادی و بنیه ملی و مذهبی دانشآموزان است که جانمایه و پایه تمام ساحتهای دیگر سند تحول بنیادین را به خود اختصاص میدهد؛ بنابراین با تقویت این بعد میتوانیم زمینه را برای تربیت دیگر ابعاد تربیتی مهیا سازیم.»
این مقام فرهنگی، خانواده را رکن همکار آموزش و پرورش دانست و ابراز کرد: «تربیت شامل اضلاعی است که مهمترین آن، خانواده است؛ از این رو هرگاه میان خانواده و مربی پیوند به خوبی برقرار شده، متربی موفق بوده و فرایند تربیت بهخوبی برایش رقم خورده است؛ لذا عکس این موضوع زمینهساز کاهش کیفیت فرایند تعلیم و تربیت در آیندهسازان میشود؛ بنابراین ادارهکل شهرستانهای استان تهران با ارتباطگیری بهینه با اولیا، قصد دارد تا گامی مهم در جهت پیشرفت آموزش و پرورش در مدارس شهرستانهای استان تهران بردارد؛ در این راستا، همراهی خانوادههای دانشآموزان مدارس سمپاد بیش از سایرین بوده که بهخوبی همراهی و دغدغهمندی این قشر از جامعه را، نشان میدهد.»
دانشآموز خبرنگار: فاطمه بختیاری
ارسال دیدگاه