رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ادارهکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
حضور دانشآموزان در مسابقات قرآن و عترت، زمینهساز اشتغال آنان در آموزش و پرورش است
شهرری یک(پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ادارهکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، حضور دانشآموزان را در این مسابقات زمینهساز راهیابی به آموزش و پرورش دانست و حضور آنان را در مراکز دارالقرآن، امری ضروری در راستای موفقیت بیشتر در مسابقات قرآنی برشمرد.
همزمان با به پایان رسیدن داوری بخش منطقهای مسابقات قرآن، عترت و نماز در مناطق ۲۱ گانه شهرستانهای استان تهران، داوری بخش استانی چهلویکمین دوره مسابقات دانشآموزی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگیان قرآن، عترت و نماز در روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در کانون فرهنگی تربیتی سمیه ناحیه یک شهرری برگزار شد.
محمدرضا بهمنش، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ادارهکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در حاشیه داوری مسابقات قرآن، عترت و نماز در کانون سمیه ناحیه یک شهرری، در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «داوری بخش استانی این دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز شهرستانهای استان تهران در دو بخش آوایی و پژوهشی صورت میگیرد که در راستای آن دانشآموزان در رشتههای گوناگون قرآنی با یکدیگر به رقابت میپردازند.»
وی در همین راستا افزود: «برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز یک فضای مناسب تربیتی برای علاقمندان فعالیتهای قرآنی و مذهبی است؛ از این رو این مسابقات مجال خوبی برای کشف و بروز استعدادهای قرآنی و مذهبی دانشآموزان است؛ لذا دانشآموزانی که از خلال این مسابقات منتخب میشوند، میتوانند با راهیابی به مراحل بالاتر گامی مهم در راستای پیشرفت معرفتی خود بردارند.»
این مقام مسئول، بهرهگیری از ظرفیتهای مراکز دارالقرآن را امری مهم در جهت ارتقای توانمندیهای قرآنی دانشآموزان دانست و تصریح کرد: «هنگامی که دانشآموزان در رشتههای گوناگون مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت میکنند، میبایست برای ارتقای دانش و توانمندیهای آنان برنامههایی را دنبال کنیم؛ زین روی یکی از مهمترین این فعالیتها، برگزاری دورههای توانمندسازی دانشآموزان منتخب مرحله استانی برای شرکت هرچه بهتر در مرحله کشوری مسابقات است.»
وی اضافه کرد: «در آموزش و پرورش یکسری مراکز آموزش قرآنی تحت عنوان "دارالقرآن الکریم" وجود دارد که در آنها، رشتههای مختلف قرآنی به صورت تخصصی به دانشآموزان آموخته میشود؛ بنابراین ضروری است تا دانشآموزان برای ارتقای بعد اعتقادی-قرآنی خود و موفقیت بیشتر در مسابقات قرآن، عترت و نماز در این مراکز حضور یافته و از تدریسهای بهینه آن بهرهمند شوند.»
بهمنش، نقش مدارس را در راهیابی دانشآموزان به مسابقات قرآن، عترت و نماز بسزا دانست و عنوان کرد: «مدرسه خانه دوم و عوامل آن نیز خانواده دوم دانشآموزان محسوب میشوند؛ از این رو دانشآموزان همانند فرزندان یک خانواده از سلایق و استعدادهای گوناگون برخوردارند که میبایست معاونان پرورشی با شناخت ظرفیتها و سلایق مختلف آنان، راهنمای خوبی برای رسیدن آنان به موفقیت باشد؛ زین سبب مدارس میبایست در برگزاری برنامههای ویژه تربیتی برای دانشآموزان، در راهیابی آنان به مسابقات قرآن، عترت و نماز اهتمام ورزند.»
این مقام فرهنگی، بهرهگیری از ظرفیتهای دانشآموزان منتخب این مسابقات را برنامه ادارهکل شهرستانهای استان تهران برای داوری دیگر دورههای مسابقات قرآن، عترت و نماز دانست و ابراز کرد: «بسیاری از دانشآموزان مستعد و منتخب مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور در دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش شده و به دبیری قرآن مشغول شدهاند؛ بنابراین ادارهکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران این آمادگی را داراست که از ظرفیتهای دانشآموزان منتخب مسابقات قرآن، عترت و نماز در داوری دورههای دیگر مسابقات بهرهمند شود؛ کمااینکه در همین دور از مسابقات داوری هستند که خود در سالهای گذشته در مسابقات قرآن دانشآموزی حائز رتبه شدند و امروز در مقام داور به ارزیابی دانشآموزان میپردازند.»
دانشآموز خبرنگار: فاطمه بختیاری
ارسال دیدگاه