معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خبر داد:
اجرای طرحهای قرآنی اتقان و فهم قرآن در شهرستانهای تهران با هدف ارتقاء توانمندیهای آموزگاران قرآن
شهرری یک (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی ادارهکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، معلم را یکی از ارکان اصلی تربیت قرآنی در دانشآموزان دانست و از اجرایی شدن دو طرح «اتقان» و «فهم قرآن» با هدف ارتقاء توانمندیهای آموزگاران قرآن، توسط ادارهکل شهرستانهای استان تهران، در این راستا خبر داد.
سعید دهنوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در حاشیه مراسم محفل انس با قرآن و تقدیر از حائزین رتبه برتر مسابقات قرآن و عترت در ناحیه یک شهرری، در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «همزمان با ایام پربرکت ماه مبارک رمضان، بزرگترین محافل دانشآموزی انس با قرآن، بهطور هماهنگ در سراسر کشور برگزار شد؛ در این راستا، تمامی مناطق ۲۱گانه شهرستانهای استان تهران نیز، این مراسم را به قوت و شکوه هر چه بیشتر برگزار کردند.»
وی با اشاره بر اهمیت بهرهمندی از قرآن در تحقق یافتن اهداف سند تحول بنیادین، ابراز کرد: «قرآن، خود به تنهایی یک مکتب جامع تعلیم و تربیت است؛ از این رو انسانها با بهرهمندی از این موهبت الهی، میتوانند به درجات والا دست یابند؛ بنابراین وظیفه معاونت پرورشی و فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش نیز، ترویج مفاهیم و آموزههای قرآنی و اخلاقی، میان دانشآموزان و فرهنگیان است که میتواند نقش مهمی در تحقق یافتن اهداف سند تحول بنیادین داشته باشد.»
این مقام فرهنگی، آموزگاران را یکی از مهمترین ارکان نظام تعلیم و تربیت دانست و اذعان کرد: «دبیران نقش بسزایی در رشد همهجانبه دانشآموزان دارند؛ بنابراین شایسته است که این قشر مهم از جامعه آموزش و پرورش، میبایست با درک مفاهیم عمیق الهی، آن را میان دانشآموزان ترویج و تعلیم دهد؛ در همین راستا، اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، با اجرای طرح "اتقان" به معنای ارتقای توانمندیهای آموزگاران و "فهم قرآن" در جهت افزایش اطلاعات و توانمندیهای عقیدتی دبیران، گام برداشته و قصد دارد تعلیمدهندگانی انسانساز را تحویل آموزش و پرورش دهد.»
دانشآموز خبرنگار: فاطمه بختیاری
ارسال دیدگاه