کنعانی‌مقدم فعال سیاسی در گفت‌وگو با پانا:

تحقق شعار سال در همه ابعاد، ارزش پول ملی را بازمی‌گرداند

رشد تولید باید هدفمند باشد وگرنه مشکلی را حل نمی‌کند/ باید برای درآمدهای ملی بودجه نوشته شود/ نقدینگی باید مهار شود

تهران (پانا) - دبیرکل حزب سبز ایران تاکید کرد اگر دولت به شعار سال در همه ابعاد توجه کند، می‌توان گفت امسال سالی است که ارزش پول ملی می‌تواند جایگاه خود را پیدا کند.

کد مطلب: ۱۳۶۳۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تحقق شعار سال در همه ابعاد، ارزش پول ملی را بازمی‌گرداند

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با پانا درباره راهکارهای تحقق شعار سال اظهار کرد: «مهار تورم مقدماتی دارد که باید مورد توجه مسئولان و آحاد مردم قرار بگیرد. یکی از مهمترین مسائل مهار نقدینگی است که به صورت خلق پول و کاهش ارزش پول ملی است که اگر مهار شود قطعا به دنبال آن مهار تورم را خواهیم داشت.»

وی ادامه داد: «همچنین رونق اقتصادی حائز اهمیت است. اگر رونق اقتصادی نباشد ما نخواهیم توانست تورم را مهار کنیم و با پدیده شوم رکود تورمی مواجه خواهیم شد و عملا کل اقتصاد کشور را به حالت کما خواهد برد.»

این فعال سیاسی اضافه کرد: «نه فقط درآمدهای دولت، بلکه درآمدهای ملی، باید دارای بودجه ملی باشد و برای آن بودجه نوشته شد. ۳۰ درصد اقتصاد ما در بودجه‌ای که مجلس بررسی می‌کند مورد تحلیل قرار می‌گیرد درحالیکه ۷۰ درصد آن در پنهان‌خانه‌ها و سیاه‌چاله‌های اقتصادی قرار دارد که عملا نه سودی برای اقتصاد ما دارد بلکه باعث تضعیف اقتصاد ملی و ساختارهای اقتصادی و بروز فساد و مشکلات معیشتی برای مردم می‌شود.»

دبیرکل حزب سبز ایران به اهمیت رشد تولید اشاره کرد و گفت: «قطعا تولید هدفمند می‌تواند ارزآوری لازم و اشتغال را ایجاد کند. اگر تولید رشد کند اما هدفمند نباشد، یعنی بازار صادراتی یا داخلی نداشته باشد، کیفیت نداشته باشد، استاندارد نباشد و قابلیت دانش‌بنیان و فناورانه در آن لحاظ نشده باشد، عملا رشد تولید نمی‌تواند مشکلی را حل کند.»

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: «شعاری که مقام معظم رهبری سال‌هاست درباره مسائل اقتصادی کشور مطرح می‌کنند، حلقه گمشده فعلی اقتصاد ما است. قطعا رشد تولید منجر به رشد تولید ناخالص داخلی و همچنین رشد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی خواهد شد و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.»

وی تاکید کرد: «اگر دولت به این توصیه در همه ابعاد توجه کند، می‌توانیم بگوییم امسال سالی است که ارزش پول ملی می‌تواند جایگاه خود را پیدا کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار