ویژه برنامه‌های نوجوانان در شب‌های قدر

تهران (پانا) - سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از 18 تا 23 ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های شب های قدر را با محوریت نوجوانان برگزار می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۶۱۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
ویژه برنامه‌های نوجوانان در شب‌های قدر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حمیدرضا خونویی با اعلام این خبر افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با شب های قدر با برگزاری برنامه های فرهنگی میزبان نوجوانان است.
وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در دریاچه شهدای خلیج فارس بیان کرد: همه روزه از ساعت 17 جلسات ترتیل خوانی قرآن کریم توسط قاریان جوان در مقبره الشهدای دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می شود. همچنین روایتگری سیره و زندگی شهدا به همراه اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء بخش دیگری از برنامه است که با پذیرایی افطار ساده از روزه داران ادامه خواهد داشت. در شب های قدر هم از ساعت 21 مراسم مناجات خوانی و مناسک شب قدر تا ساعت 2 بامداد با حضور خانواده شهدای منطقه برپا است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: همچنین در حاشیه مقبره الشهدا، مسابقه قرآنی رازهای آسمانی ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود و به نفرات برتر هدیه ای اهدا می شود. در بخش میدانی هم غرفه های فرهنگی و هنری با محوریت شب های قدر برپا خواهد شد.
وی با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی ادامه داد: به همین منظور کارگاه قصه گویی با عنوان«آفتاب در محراب» به همت فرهنگسرای سرو دوشنبه 21 فروردین ماه، ساعت 11 صبح در مسجد مهدیه واقع در یـوسف آباد، خیابان شهید جهان‌آرا برگزار می شود. در این کارگاه بخشی از داستان کتاب «12 قصه از امام علی(ع)و یارانش» با نگاهی به نهج البلاغه به روایت مژگان شیخی برای کودک و نوجوان خوانش می شود.
خونویی از برگزاری مراسم احیا ویژه دختران خبر داد و گفت: همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، مراسم احیا ویژه دختران نوجوان به همراه مادرانشان از ساعت 12:30 تا 2 بامداد در مسجد کمیل فرهنگسرای رازی برگزار می شود.

وی در پایان شماره 1837 را برای دسترسی هرچه بهتر به جزییات برنامه های شب های قدر عنوان کرد و گفت: علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت farhangsara.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار