مدیر آموزش و پرورش رودهن مطرح کرد
ضرورت درایت آموزشی و تربیتی مدیران مدارس در تحقق اهداف آموزش و پرورش
رودهن(پانا) - مدیر آموزش و پرورش رودهن، درایت آموزشی و تربیتی مدیران مدارس با نگاهی جامع، آگاه، دوراندیش و اصولی را تضمین موفقیت در تحقق اهداف تعلیم و تربیت تمام ساحتی و ارتقای کیفیت بخشی آموزشی در ساختار نظاممند مدرسه، برشمرد و مدیران را متعهد به کسب و تمرین این درایت دانست.
زهرا رستمی مدیر آموزش و پرورش رودهن در جلسه هماندیشی و کارگاهی سلامت اداری با حضور مدیران مدارس، گفت: بعد از دو سال و شش ماه از دوران کرونا ما شاهد توانمندی مدیریتی تمامی شما مدیران در سطح منطقه بودیم، که با درایت خود اهداف آموزش و پرورش را در مدارس پیش بردید که بی شک ما قدردان زحمات و تلاشها و همت بیکران شما در این زمینه هستیم و با وجود مشکلات زیادی که در سال تحصیلی داشتیم شاهد تمام این تلاشها برای مدیریت شرایط از طرف شما بودهایم، ما در طول سال تحصیلی با فرصتسوزیهای زیاد آموزشی و تربیتی مواجه بودیم که مسلماً برنامههای خاص و ویژهای برای جبران این فرصت ها باید در نظر گرفته شود.
بنیه علمی دانشآموزان از مقطع ابتدایی باید تقویت شود
وی افزود: با بررسی هایی که در مدارس انجام شده، مقرر شده است از کلاس پنجم تا دوازدهم کلاسهای فوق برنامه و تقویتی در مدارس برگزار شود، اینکه چرا باید این فرآیند از ابتدایی و کلاس پنجم شروع شود؛ علاوه بر اینکه این امر به سیاستهای وزارتخانه آموزش و پرورش برمیگردد، این مساله مطرح است که ضعف دانشآموزان در مقطع ابتدایی مشخص و برطرف شود و با توجه به اینکه ما در سال دهم و یازدهم با امتحانات نهایی و ویژه کشوری و استانی روبرو هستیم، دانشآموزان از مقطع ابتدایی کاملاً توانمند شده و بنیه علمی و آموزشی آنها در مدارس تقویت شود.
جلسات توجیهی ویژه اولیای دانشآموزان پیرامون حساسیت امتحانات برگزار شود
رستمی در ادامه صحبت هایش مطرح کرد: بعد از شرایط به وجود آمده در مدارس به واسطه کرونا، شایعههای مسمومیت و حواشی دیگر، طرز فکر و دیدگاه اولیای دانشآموزان تغییرات زیادی کرده است و ما به این مسئله باید توجه ویژه داشته باشیم و بدانیم که دانشآموزان آیندهسازان کشور ما هستند و ما در قبال آنها مسئولیت و تعهد داریم که باید پایبند به آن عمل کنیم و آنان را رها نکنیم، بنابراین از کلیه مدیران تقاضا داریم که با درایت و مدیریت خود برای این شرایط تمهیدات لازم را بیندیشند و با برگزاری جلسات توجیهی برای اولیا حساسیت موضوع امتحانات خرداد را مطرح کرده و تا آنان متوجه این امر بشوند که امتحانات نهایی مسئله بسیار مهمی بوده که نیازمند برنامهریزیهای خاص و کاملا اصولی است که باید انجام شود،به طور کلی اولیا با مدرسه و سیاستهای آن باید همسو شده و متوجه حساسیتهای زیاد آموزشی موجود در مدارس پیرامونامتحانات و دیگر مسائل شوند.
مدیران مدارس ابتدایی در فرایند آموزش و کیفیتی مدارس و امتحانات ورود کنند
مدیر آموزش و پرورش رودهن در پایان خاطر نشان کرد: در مدارس ابتدایی مدیران باید در بحث امتحانات کاملاً ورود کرده و دانش آموزان نیاز به تلاش، بحث آموزشی و یادگیری آنها کاملاً از طرف مدیر پیگیری شود و در صورت نیاز کلاسهای آموزشی و تقویتی حتی در تابستان برای دانشآموزان تشکیل و در نهایت امر نظر مدیر تعیین کننده ارزیابی دانشآموز نیاز به تلاش، برای ارتقا به پایههای بالاتر مدنظر باشد، همچنین در بحث هدایت تحصیلی در مدارس متوسطه باید تلاش شود که در منطقه ما توازن لازم را داشته باشیم که مشکلساز نشود، با تدابیر و برنامهریزیهایی که از طرف اداره کل صورت گرفته است کمک مالی پیرامون تجهیز آزمایشگاهها و کارگاهها صورت خواهد گرفت و در نهایت امر اینکه بازدیدهای به صورت استانی و منطقهای در فرصت باقیمانده از سال تحصیلی انجام خواهد شد تا شاهد کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی در تمام مدارس باشیم و خلل های موجود در مدارس شناسایی و برطرف شود.
خبرنگار: زهره صفرزاده
ارسال دیدگاه