رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش خبر داد:

انجام رتبه‌بندی بیش از ۹۳۳ هزار معلم

تهران (پانا) - رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش بابیان اینکه رتبه‌بندی برای ۹۳۳ هزار ۵۰۸ معلم انجام ‌شده است، اظهار کرد که رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی از امروز آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۱۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
انجام رتبه‌بندی بیش از ۹۳۳ هزار معلم

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ محسن زارعی در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: ۹۳۳ هزار و ۵۰۸ معلم تاکنون رتبه‌بندی شده‌اند و از امروز رسیدگی به اعتراضات آغاز خواهد شد.

وی با تشکر از معلمان که در این مدت در اجرای رتبه‌بندی معلمان با وزارت آموزش‌وپرورش همکاری داشته‌اند و این کار بزرگ با همت و تلاش آنان به ثمر رسید، اظهار کرد: مطابق ماده ۱۴ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان درصورتی‌که هر یک از ارزیابی‌شوندگان نسبت به نحوه ارزیابی و رتبه تعیین‌شده، اعتراضی داشته باشد می‌تواند حداکثر ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ رتبه، درخواست خود را از طریق سامانه به دبیرخانه هیات‌ممیزه اعلام کند.

زارعی ادامه داد: ۲۵ الی ۳۰ درصد معلمان نسبت به رتبه‌های کسب‌شده اعتراض داشته‌اند و تاکنون دریافت اعتراض‌ها انجام‌ شده است و از امروز رسیدگی به اعتراضات آغاز می‌شود. در هیات‌ممیزه مرکزی مصوب شده که کارگروه‌هایی با حضور معاونت‌های آموزش متوسطه، آموزش ابتدایی، پرورشی و فرهنگی، تربیت‌بدنی و توسعه منابع تشکیل شود که مسئولیت رسیدگی به اعتراضات را بر عهده دارند و دبیرخانه رسیدگی به اعتراضات در اداره ارزیابی و عملکرد مستقر خواهد بود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دسته‌بندی اعتراضات معلمان در مورد رتبه‌بندی متفاوت است، اظهار کرد: برخی از معلمان نسبت به رتبه خود اعتراض، برخی دیگر به نحوه رسیدگی و برخی دیگر اعتقاد دارند که نتوانسته‌اند مستندات را به‌خوبی بارگزاری کنند.

وی ادامه داد: در این زمان اعتراضات، تمام فرایند رتبه‌بندی در اختیار معلمان قرار می‌گیرد و می‌توانند نسبت به هر بخشی که اعتراض دارند و فکر می‌کنند در آن حوزه، حقی نسبت به آنان ضایع ‌شده نسبت به آن اعتراض کنند.

زارعی تصریح کرد: بازنگری اعتراضات از امروز آغاز خواهد شد و این بازنگری به نوع اعتراضی که صورت گرفته، وابسته است اما رسیدگی به مدارک چه از نوع بارگزاری و چه از نوع تعویض مدارک باشد سریع‌تر از اعتراضاتی که به نحوه رسیدگی به رتبه‌بندی صورت می‌گیرد، خواهد بود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش همچنین در مورد اظهارات سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش مبنی بر ارائه رتبه استحقاقی به برخی معلمان علاوه بر رسیدگی به اعتراضات گفت: پس از رسیدگی به اعتراضات توسط هیات‌ممیزه، رتبه استحقاقی تعیین و تاریخ اجرای حکم از طریق استحقاق در نظر گرفته می‌شود؛ رتبه‌هایی که اکنون همکاران دریافت کرده‌اند در فرایند، رتبه استحقاقی را دریافت کرده‌اند اما کسی که به رتبه خود معترض است، اعتراضش را اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: به‌منظور تکریم بازنشستگان فرهنگی، رسیدگی به پرونده‌های آنان در اولویت قرار خواهد گرفت و پس‌ از آن مدارک معلمان شاغل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار