مجلس شورای اسلامی در پایان بررسی نحوه اجرای رتبهبندی معلمان اعلام کرد:
تاکید بر اصلاح احکام نیروهای اداری صِرف
تهران (پانا) - مجلس شورای اسلامی در پایان بررسی نحوه اجرای رتبهبندی معلمان ضمن تاکید بر اصلاح احکام نیروهای اداری صِرف، تجدید نظر در آییننامه قانون رتبهبندی را پیشنهاد کرد.
![تاکید بر اصلاح احکام نیروهای اداری صِرف](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTRjNTU0d7hv/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHhawwW4V12yMsAIKXaKdntA,,/MTRjNTU0d7hv.jpg)
به گزارش معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص علل تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه 1401 فرهنگیان گفت: همه منصفانه باید به این موضوع نگاه کنیم. باید از دولت و مجلس در اجرای این مسئله تشکر کنیم زیرا این امر بعد از یک دهه تحقق پیدا کرده و برای این کار بر زمین مانده، زحمات بسیاری کشیده شده است. در حقیقت این امر رتبهبندی بر اساس سند تحول و به منظور تقویت جایگاه علمی و حرفهای معلمان و برای حفظ منزلت معلمان بوده است.
رئیس قوه مقننه تاکید کرد: نکته دیگر مربوط به تنظیم آییننامه اجرای این قانون است. در تنظیم آییننامه اجرایی، ما آمدیم اول بگوییم که چقدر پول داریم و حالا چطور باید آن را بنویسیم اما این رویکرد درستی نبود و یک بخش موضوعات ریشهای در این امر است. به نظر میرسد در حال حاضر این آییننامه، اشکالاتی از جهت رویکردی داشته باشد. البته دولت، آییننامه را تصویب کرده و کمیسیون تطبیق مصوبات، اصلاحاتی انجام داده و آییننامه در حال حاضر قانونی است اما به نظر میرسد با این اتفاقی که افتاد، لازم باشد در آییننامه یک تجدیدنظری شود.
بر این اساس سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در بخش پیشنهادهای گزارش این کمیسیون بر رفع تبعیض از نیروهای اداری صِرف و اصلاح احکام آنان تاکید کرد.
ارسال دیدگاه