مجلس شورای اسلامی در پایان بررسی نحوه اجرای رتبهبندی معلمان اعلام کرد:
تاکید بر اصلاح احکام نیروهای اداری صِرف
تهران (پانا) - مجلس شورای اسلامی در پایان بررسی نحوه اجرای رتبهبندی معلمان ضمن تاکید بر اصلاح احکام نیروهای اداری صِرف، تجدید نظر در آییننامه قانون رتبهبندی را پیشنهاد کرد.
به گزارش معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص علل تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه ۱۴۰۱ فرهنگیان گفت: همه منصفانه باید به این موضوع نگاه کنیم. باید از دولت و مجلس در اجرای این مسئله تشکر کنیم زیرا این امر بعد از یک دهه تحقق پیدا کرده و برای این کار بر زمین مانده، زحمات بسیاری کشیده شده است. در حقیقت این امر رتبهبندی بر اساس سند تحول و به منظور تقویت جایگاه علمی و حرفهای معلمان و برای حفظ منزلت معلمان بوده است.
رئیس قوه مقننه تاکید کرد: نکته دیگر مربوط به تنظیم آییننامه اجرای این قانون است. در تنظیم آییننامه اجرایی، ما آمدیم اول بگوییم که چقدر پول داریم و حالا چطور باید آن را بنویسیم اما این رویکرد درستی نبود و یک بخش موضوعات ریشهای در این امر است. به نظر میرسد در حال حاضر این آییننامه، اشکالاتی از جهت رویکردی داشته باشد. البته دولت، آییننامه را تصویب کرده و کمیسیون تطبیق مصوبات، اصلاحاتی انجام داده و آییننامه در حال حاضر قانونی است اما به نظر میرسد با این اتفاقی که افتاد، لازم باشد در آییننامه یک تجدیدنظری شود.
بر این اساس سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در بخش پیشنهادهای گزارش این کمیسیون بر رفع تبعیض از نیروهای اداری صِرف و اصلاح احکام آنان تاکید کرد.
ارسال دیدگاه