بهمن طهماسبی در گفت‌وگو با پانا:

مدیران باشگاه‌ها باید پاسخگوی بریز و بپاش‌ها باشند

دربی، تکلیف قهرمانی را مشخص می‌کند/فتح‌الله زاده باید مسئولیت‌پذیر باشد/قلعه‌نویی بازیکنان با کیفیتی در تیم ملی دارد

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است، وزارت ورزش وقتی فردی را برای مدیریت باشگاه‌ها انتخاب می‌کند، باید از آنها بخواهد که درباره بریز و بپاش‌ها پاسخگو باشند.

کد مطلب: ۱۳۵۹۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیران باشگاه‌ها باید پاسخگوی بریز و بپاش‌ها باشند

بهمن طهماسبی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به نتایج استقلال اظهار کرد: «خیلی خوشحالم که استقلال توانسته به روزهای خوبش برگردد. بعد از جام جهانی تیم روند خوبی گرفت و کادر فنی هم ترکیب خود را شناخت. وقتی مربی خارجی می‌آید و هیچ شناختی از شرایط فوتبال و بازیکنان ندارد و حتی تیم را نبسته، طبیعی است که کمی زمان ببرد. بعد از شکست مقابل سپاهان، استقلال توانست نتایج خیلی خوبی بگیرد و خود را در کورس نگه دارد. این تیم اواخر سال پیش، توانست رتبه دوم را از پرسپولیس بگیرد. با این روند می‌تواند حتی قهرمان هم شود. البته روی کاغذ شانس سپاهان بیشتر از بقیه است ولی استقلال باید همه را ببرد و منتظر لغزش سپاهان باشد. دربی اما تکلیف قهرمانی را مشخص می کند و اگر قهرمانی می خواهد باید دربی را ببرد.»

وی افزود: «استقلال اکنون جزو مدعی اصلی قهرمانی است اما نمی‌دانم چرا تا این تیم می‌آید کمی شکل بگیرد و برای قهرمانی بجنگد، مشکل پیدا می‌کند؟ مگر ممکن است تیمی این همه بدهی داشته باشد؟ سپاهان یک باشگاهی است که چارت سازمانی خیلی خوبی دارد و همه چیز سر جایش است. هیچ بازیکنی تا به حال نبوده که بگوید از سپاهان طلب دارم. این خیلی بد است که مدیران فقط می‌آیند و هزینه می‌کنند، بدهی به بار می‌آورند و آن وقت بدون پاسخگویی می‌روند. اگر وزارت ورزش مدیرانی که انتخاب می‌کند، بابت بریز و بپاش‌ها آنها را مواخذه کند، دیگر هیچ مدیری جرات نمی‌کند، با چشم بسته بریز و بپاش کند.»

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: «همه از بیرون این ادعا را دارند که می توانند مدیرعامل باشند اما وقتی وارد باشگاه می‌شوند، بدهی بالا می‌آورند و می‌روند. این بی‌مسئولیتی و عدم پاسخگویی باعث می‌شود تا کسی هم خیالش نباشد. مدیران باید مسئولیت کار خود را گردن بگیرند و جوابگو باشند. مدیر اگر هزینه می‌کند، باید پای خودش هم گیر باشد و بدون پاسخگو بودن نباید برگه و پای قراردادی را امضاء کند.»

بهمن طهماسبی گفت: «استقلال مشکل چارت سازمانی دارد. هر کسی می‌آید، بی‌پروا قرارداد می‌بندد. چون می‌داند که کسی او را بازخواست نمی‌کند. وقتی مدیری مسئولیت می‌گیرد، یعنی اینکه قبول کردم و با شرایط آشنایی دارم. مدیران برای کارکردن نمی‌آیند و فقط دنبال شهرت و به دست آوردن چیزی هستند. معتقدم باید فتح‌الله‌زاده مسئولیت‌پذیر باشد و کارش را گردن بقیه نیندازد.»

وی درباره عملکرد تیم ملی با مدیریت قلعه‌نویی نیز گفت: «ابتدا باید به امیر قلعه‌نویی تبریک بگویم. مشخص بود که تیم ملی مربی خارجی نمی‌آورد. انتخاب خیلی خوبی بود اما از اول فدراسیون دنبال مربی خارجی بود و چون نتوانست با آنها قرارداد ببندد، رو به مربی ایرانی آورد. انتظار می‌رفت که دستیاران خوبی انتخاب شود. اما ترجیح داد با دستیارانش در گل گهر ادامه دهد. البته او می‌تواند شرایط بازیکنان را مدیریت کند.»

پیشکسوت استقلال افزود: «تیم ملی کار سختی در پیش دارد. باید فرصت کافی برای کار کردن به کادر فنی بدهند. البته قرارداد کوتاه مدت حرف دارد و فدراسیون منتظر است، ببیند تا قلعه‌نویی می‌تواند نتیجه بگیرد یا نه. فدراسیون با تورنمنت جام ملت‌های آسیا می‌خواهد این فرصت را به او بدهد اما معتقدم برای یک مربی ملی باید فرصت کافی داده شود. لیست تیم ملی نشان می‌دهد که قلعه‌نویی رفته رفته تیم را جوان می‌کند و بدون شک برای جام ملت‌های آسیا لیست متفاوتی خواهیم داشت. ما بازیکنان باکیفیتی داریم و فرصت خیلی بزرگی است تا قلعه‌نویی بتواند تیم ملی را به موفقیت برساند. ما قدرت آسیا هستیم و تیم‌های دیگر باید از ما بترسند. همه تیم‌ها پیشرفت کرده آمد و حریف آسانی دیگر وجود ندارد اما دلیل نمی‌شود که تیم خود را ضعیف بدانیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار