وزیر میراث فرهنگی:

عملیات مرمت بناهای تاریخی جاذبه گردشگری است

می‌خواهند کردستان را ناامن نشان دهند

تهران (پانا) - وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، عملیات مرمت بناهای تاریخی را برای گردشگران جذاب دانست و گفت خود کارگاه میراث‌فرهنگی، جاذبه گردشگری است نباید بازدید مردم به دلیل مرمت، متوقف شود.

کد مطلب: ۱۳۵۸۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
عملیات مرمت بناهای تاریخی جاذبه گردشگری است

سیدعزت‌الله ضرغامی، امروز در نشست با اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ضمن تشکر از زحمات ستاد اجرایی خدمات سفر استان‌ها گفت: ماموریت‌ اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور سنگین است و از همه اعضای ستاد که برای مردم شادی ایجاد کردند تشکر می‌کنم.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی افزود: از استاندار و اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای اسکان مسافران تشکر می‌کنم. نسبت به گیلان به خاطر انبوه ورود گردشگر حساسیت دارم و تلاش می‌کنیم که خدمات خوبی به مسافران ارائه شود.

ضرغامی ادامه داد: استان گیلان در جاذبه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی از تنوع بالایی برخوردار است. باید اطلاع‌رسانی لحظه‌ای داشته باشید تا در بخش‌هایی که تراکم وجود دارد به مسافران اطلاعات لازم داده شود. گیلان در چند روز اخیر با موج گردشگران روبرو بوده و خوشبختانه در مدیریت مسافران موفق بوده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص اهمیت موضوع گردشگری در استان سمنان اظهار داشت: سمنان به جز اینکه در مسیر مشهد قرار دارد از اهمیت زیادی به لحاظ تنوع در ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری برخوردار است و باید به عنوان مقصد گردشگری شناخته شود، باید تلاش کنیم سمنان و شهرهای مختلف که مشحون از میراث‌فرهنگی و تمدنی است به مقصد گردشگری تبدیل شود.

عملیات مرمت، جاذبه گردشگری است در حقیقت خود کارگاه میراث‌فرهنگی جاذبه گردشگری است نباید بازدید مردم به دلیل مرمت متوقف شود. از نظر من هیچ اشکالی ندارد مسیری برای تردد مردم در نظر گرفته شود.

ضرغامی گفت: کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان از مهمترین و بزرگ‌ترین کاروانسراهای کشور است. با زحمتی که دستگاه قضایی برای آزادسازی این کاروانسرا کشید موجب شد به عنوان یک جاذبه تاریخی مردم از آن بتوانند به زودی بازدید کنند، این بنا باید مرمت شود و در کنار آن جاذبه‌های تکمیلی ایجاد کنیم تا از مقاصد مهم گردشگری کشور شود.

رشد گردشگر با تنوع کردستان افتخارآفرین است

ضرغامی با اشاره به شرایط اقلیمی استان کردستان تصریح کرد: رشد گردشگر با تنوعی که در کردستان وجود دارد، افتخارآفرین است. دشمن تلاش می‌کند کردستان را ناامن جلوه دهد بخش زیادی از برنامه‌های استکبار برای ایجاد ایران‌هراسی مربوط به کردستان است. تلاش می‌کنیم تا این استان را به‌عنوان مقصد اکوتوریسم و طبیعت‌گردی معرفی کنیم تا گردشگری کشور را مدیریت کنیم.

ستاد هماهنگی خدمات سفر

به گزارش ایرنا؛ پس از تجربه موفق خدمات‌رسانی نوروز ١۴٠١ «ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر» از مهرماه با عضویت ٢۵ دستگاه اجرایی با محوریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ریاست علی‌اصغر شالبافبان، معاون گردشگری کشور در محل این وزارتخانه تشکیل شده است.

فعالیت این ستاد که از ٢۶ اسفند ١۴٠١ آغاز شده است برای تعطیلات نوروزی تا ١٨ فروردین ١۴٠٢ و پس از آن تا پایان ماه مبارک رمضان برای مدیریت سفر در تعطیلات پایان ماه مبارک، فعالیت خواهد داشت.

مدیریت و بررسی وضعیت محورها و مسیرهای سفر، مبادی و مقاصد سفر، محل‌های اقامت و پذیرایی، امدادرسانی و اطلاع رسانی از تغییرات آب و هوا و وضعیت ترافیکی جاده‌ها با هدف افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی گردشگران و مسافران از مهمترین و ظایف و ماموریت‌های این ستاد است که شعب آن در همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور نیز همزمان با ستاد مرکزی تشکیل و شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

نوروز ۱۴۰۱ با توجه با فروکش کردن ویروس کرونا و کاهش محدودیت های سفر بعد از سه سال، موج سفرهای داخلی در کشور شکل گرفت که از آن به عنوان ‌سونامی سفر» تعبیر شد، که با توجه به گزارش‌های چند روز گذشته پیش‌بینی می‌شود نوروز امسال هم با حجم فزاینده سفرهای داخلی روبه‌رو شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار