قاسم حدادی‌فر در گفت‌وگو با پانا:

دوست داشتم در زمین فوتبال خداحافظی کنم

قلعه‌نویی با قبول مسئولیت تیم ملی فداکاری کرد/ چیزی جز قهرمانی جام ملت‌ها مردم را راضی نمی‌کند/ می خواهم در مربیگری ایده ‌خودم را اجرا کنم

تهران (پانا) - کاپیتان سابق و مربی فعلی ذوب‌آهن معتقد است که دنیای بازیکن بودن را با هیچ چیز نمی‌شود عوض کرد و همیشه تصمیم جدایی از فوتبال برایش سخت بوده است.

کد مطلب: ۱۳۵۷۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
دوست داشتم در زمین فوتبال خداحافظی کنم

مجتبی سیدی/ قاسم حدادی فر در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به بازنشستگی‌اش از فوتبال گفت: «راستش را بخواهید سال سختی برای من بود. واقعاً تصمیم به خداحافظی از فوتبال برای من سخت بود و نمی‌توانستم هضمش کنم. همیشه در ذهنم این بود و دوست داشتم که در زمین فوتبال از فوتبال خداحافظی کنم. اتفاقاتی هم که اول فصل افتاد و آن سوءتفاهمی هم که با باشگاه و سرمربی گروه رخ داد، ناراحت بودم و واقعاً ذهنیت خوبی نداشتم. مصدومیتی که فکر می‌کنم در هفته هجدهم لیگ قبل برای من پیش آمد، اذیتم کرد اما خیلی زود توانستم به شرایط برگردم. گفته بودم که می‌خواهم یک سال دیگر بازی کنم ولی آن اتفاقات باعث شد درنهایت تصمیم به خداحافظی بگیرم. در این مسیر با صحبت اطرافیان و باشگاه و کادر فنی، آرام تر شدم و توانستم به‌عنوان مربی در خدمت باشگاه باشم.»

وی افزود: «کلاً رویه درست و مناسبی نیست که یک بازیکن بعد از ۱۷، ۱۸ سال تلاش بخواهد بدون بازی خداحافظی کنار برود. همیشه خوش‌استقبال و بدبدرقه‌ایم. همیشه به دوستانم می‌گفتم که خداحافظی از فوتبال برای من یک معضل بزرگی است. بالاخره دنیای بازیکن بودن واقعاً چیز دیگری است. نمی‌شود از فوتبال جدا بود. حالا که وارد مربیگری شده‌ام، دوست دارم تلاش کنم تا مربی خوبی باشم و اهداف و ایده‌ای که در سردارم را پیاده کنم.»

کاپیتان سابق و مربی فعلی ذوب‌آهن نتایج این گروه را در هفته‌های اخیر مثبت ارزیابی و تصریح کرد: «شرایط در ابتدای فصل طوری پیش رفت که نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم. اما در ۳ بازی اخیر گروه ۷ امتیاز گرفت و توانستیم در میانه جدول تک‌رقمی شویم. امیدوارم حالا که روی دور نتیجه گرفتن افتادیم، بتوانیم در بازی‌های باقی‌مانده نتایج را ادامه دهیم و جایگاه بهتری نسبت به قبل به دست بیاوریم. همیشه ذوب‌آهن تیمی قدرتمند در لیگ ما بوده و توانسته ۴ حذفی و چند نائب قهرمانی بیاورد و ۶، ۷ دوره هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتیم. همیشه جایگاه ما بالای جدول بوده اما در ۲، ۳ فصل اخیر فقط بد بودیم. الآن هدف‌گذاری خوبی شده است و امیدوارم به نتیجه خوبی برسیم.»

قاسم حدادی فر گفت: «همیشه باشگاه ذوب‌آهن بازیکن ساز بوده و ستاره‌های زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده است. وقتی بازیکنان از گروه جدا می‌شدند، جایگزین‌های خوبی انتخاب می‌شدند و گروه از آن شرایط استاندارد خارج نمی‌شد. اما در ۲، ۳ فصل اخیر اتفاقات خوبی نیفتاد. این مسئله باید کارشناسی شود تا دیگر تکرار نشود. الآن باشگاه ما به ثبات رسیده و امیدوارم مسئولان گروه کمک کنند تا این وضعیت قوی‌تر هم پیش برود. ما بازیکنان خوبی داریم که می‌توانند آینده باشگاه را رقم بزنند.»

وی بابیان اینکه اتفاقات اخیر جامعه روی فوتبال هم تأثیر داشت، تأکید کرد: «متأسفانه اتفاقات اخیر باعث شد تا فوتبال ما هم متاثر از آن، روزها و هفته‌ها و ماه‌های خوبی نداشته باشد. فوتبال آن محبوبیت. جذابیت گذشته را در بین مردم نداشت و ذهن بازیکنان هم درگیر بود. خیلی از بازی‌ها کسل کننده و با کمترین گل تمام می‌شد. حس و انگیزه‌ای برای ادامه دادن نبود. خدا را شکر در هفته‌های اخیر با حضور تماشاگر بهتر شده است. در این شرایط سخت معیشتی و اقتصادی تنها لذت مردم همین فوتبال دیدن است. درست نیست که فقط ۳۰، ۴۰ درصد تماشاگر به ورزشگاه بیاید و باید این محدودیت برداشته شود تا همه بیایند. شرایط حضور بانوان هم باید فراهم شود تا آن‌ها هم بتوانند از نزدیک بازی‌ها را ببینند.»

مربی ذوب‌آهن افزود: «شرایط لیگ طوری است که از الآن نمی‌شود گفت چه تیمی قهرمان می‌شود. سپاهان شانس بیشتری دارد اما استقلال و پرسپولیس تیم‌های خیلی خوبی دارند. تیمی می‌تواند درنهایت جام را بگیرد که در ۷ هفته باقی‌مانده کمترین نوسان را داشته باشد.»

قاسم حدادی فر بابیان اینکه قلعه‌نویی با قبول هدایت گروه ملی فداکاری بزرگی کرد، گفت: با این شرایط سخت گروه ملی را قبول کردن کار راحتی نبود. واقعاً با اتفاقاتی که افتاده است، شرایط فوق‌العاده دشواری در پیش است. اگر قرار بود روزی مربی ایرانی هدایت گروه ملی را داشته باشد، الآن زمانش بود که اتفاق افتاد. کار فوق‌العاده دشوار است. واقعاً چیزی جز قهرمانی در جام ملتهای آسیا مردم را راضی نمی‌کند. دیگر با قرار گرفتن در بین ۴ گروه آسیا و صعود به جام جهانی هدف مردم نیست و آن‌ها قهرمانی می‌خواهند. من افتخار شاگردی قلعه‌نویی را داشتم و معتقدم می‌تواند به گروه ملی کمک کند. قرارداد کوتاه‌مدت برای مربی گروه ملی کم است. باید مربی گروه ملی پروژه و پروسه بلندمدت در گروه ملی داشته باشد تا بتواند اهداف مدنظرش را پیاده کند. امیدوارم بتوانیم با حضور قدرت‌های آسیا مثل ژاپن، کره، عربستان، استرالیا که در آمادگی خوبی هم هستند، نتیجه بگیریم. الآن روسیه هم اضافه‌شده و موفقیت در آسیا خیلی دشوارتر شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار