پویش کتابخوانی «امیرخط‌شکن» در مدارس قم اجرا می‌شود

قم(پانا)- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از برگزاری پویش کتابخوانی امیرخط‌شکن ویژه معرفی سردار شهید مصطفی کلهری با همکاری آموزش و پرورش در برخی مدارس قم خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
پویش کتابخوانی «امیرخط‌شکن» در مدارس قم اجرا می‌شود

مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در جلسه روایت‌گری و رونمایی از پویش کتاب و نسخه بریل «امیر خط شکن» که همزمان با سالروز شهادت شهید مصطفی کلهری در سالن جلسات کتابخانه مرکزی قم برگزار شد، اظهار کرد: سبب افتخار است که اداره کل کتابخانه‌های عمومی در ایام شعبانیه و سالروز شهادت شهید کلهری توفیق میزبانی همرزمان آن شهید گرانقدر، پیشکسوتان دفاع مقدس و مدیران فرهنگی استان را داریم.

وی افزود: در این مدت تلاش مجموعه نهاد بر آن بوده است که با برگزاری نشست‌های نقد و بررسی، رونمایی و راه‌اندازی پویش کتابخوانی نقش خود را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به وسیله کتاب‌های دفاع مقدس ایفا کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در ادامه بیان کرد: خوشبختانه در این مسیر از مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قم بهره‌مند بوده‌ایم و پیوند مبارکی میان مدیریت شهری و فرهنگی به صورت عملیاتی شکل گرفته است که امیدواریم به توسعه و ترویج کتابخوانی در شهر قم که به شهر هزار کتابخانه معروف است منجر شود.

توکلیان در پایان پیرامون نحوه اجرای پویش کتابخوانی کتاب «امیرخط شکن» اظهار داشت: این کتاب به‌زودی و بر اساس تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه‌های عمومی که به صورت عملیاتی در استان قم نیز در حال انجام است به صورت وقف در گردش در اختیار 11 مدرسه متوسطه دخترانه و پسرانه در استان قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: پویش مزبور در قالب‌های مختلف هنری و مطالعاتی اجرا می‌شود که در نهایت در آغاز هفته دفاع مقدس برگزیدگان آن طی مراسمی اعلام خواهد شد.

در این نشست، از پویش کتابخوانی کتاب «امیرخط شکن» و نسخه بریل این کتاب با موضوع معرفی سردار شهید مصطفی کلهری رونمایی شد.

سردار غلامرضا جعفری، فرمانده اسبق لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) و سردار حاج احمد فتوحی جانشین این لشکر در دوران دفاع مقدس، سردار محسن موحدی، رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان، احمد طباطبایی‌نژاد، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، حسین غریب، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم، سید محمدرضا مصطفوی، نویسنده کتاب و استاد دانشگاه، نرجس نیازمند عضو شورای شهر قم، محمد رستمی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم، و جمعی از همرزمان شهید مصطفی کلهری و پیشکسوتان دفاع مقدس در این مراسم حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار