معاون آبخیزداری کشور در گفت‌وگو با پانا:

چه مقدار از اراضی ملی در کاداستر جانمایی شده‌اند؟

سنددار کردن تمامی اراضی کشاورزی تا سال ۱۴۰۴ تمام می‌شود

تهران (پانا) - معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه برنامه وزارت جهاد کشاورزی این است که تا سال 1404 سنددار کردن اراضی کشور به پایان برسد عنوان کرد که حدید 135 میلیون هکتار از اراضی کشور در طرح کاداستر جانمایی شده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۵۷۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
چه مقدار از اراضی ملی در کاداستر جانمایی شده‌اند؟

یکی از جدی‌ترین طرح‌ها برای جلوگیری از زمین‌خواری اجرای طرح کاداستر است که در دولت سیزدهم به جد از سوی وزارت جهاد کشاورزی پیگیری شده است. بنای دولت سیزدهم این که در موضوع زمین‌خواری رویکرد پیشگیرانه داشته باشد که اجرای طرح کاداستر می‌تواند فرصت خوبی برای جلوگیری از زمین‌خواری شود.

حسین میررجبی، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در گفت‌وگو با پانا درباره سرنوشت طرح کاداستر گفت: «یکی از طرح‌های موفق سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور پیگیری موضوع کاداستر است. این طرح برای تثبیت حاکمیت ملت تلاش می‌کند و ازاین‌جهت دارای اهمیت است.»

تهیه کاداستر برای 135 میلیون هکتار از اراضی ملی

میررجبی اظهار کرد: «از 137میلیون هکتار از عرصه ملی، حدود 135 میلیون هکتار در سامانه جامع کاداستر جانمایی شده است. از این 135 میلیون هکتار حدود 133 میلیون هکتار سند مالکیت تک‌برگ به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.»

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور درباره سنددار شدن اراضی و اجرای طرح کاداستر اظهار کرد: «تثبیت حاکمیت دولت و سنددار کردن اراضی کمک بزرگی به تثبیت اراضی کشاورزی می‌کند. تا امروز بالغ بر 6 میلیون هکتار از عرصه‌های کشاورزی ما تثبیت شده‌اند. برنامه وزارت جهاد کشاورزی این است که موضوع سنددار کردن اراضی کشاورزی تا قبل از سال 1404 قرار است به ثمر بنشیند.»

میررجبی درباره سامانه پنجره واحد زمین گفت: «در آبان ماه امسال این سامانه از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری به تمام دستگاه‌های کشور ابلاغ شده است. بر همین اساس سالانه پایش اراضی به‌صورت هوشمند تمام تغییر کاربری‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. تا الان هم حدود 11 استان از این سامانه بهره‌برداری می‌کنند و طبق منشور این سامانه پیش‌بینی این است که تا شهریورماه همه استان‌ها از این منشور بهره‌مند شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار