آموزش فضیلت‌های چهارده‌گانه سازمان دانش‌آموزی به دانش‌آموزان(طرح جهادگران تکریم)

مشهد(پانا) - نشست تبیین طرح جهادگران تکریم به همراه جلسه آموزش فضیلت‌های چهارده‌گانه سازمان دانش‌آموزی استان خراسان رضوی با حضور حجت رضا‌زاده ریاست سازمان دانش‌آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش فضیلت‌های چهارده‌گانه سازمان دانش‌آموزی به دانش‌آموزان(طرح جهادگران تکریم)

نشست تبیین (طرح جهادگران تکریم) به همراه جلسه آموزش فضیلت های سازمان دانش آموزی استان خراسان رضوی با حضور حجت رضا زاده ریاست سازمان دانش آموزی برگزار شد.

نرگس درکی کارشناس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی دراین جلسه گفت:فضیلت های سازمان دانش آموزی در ١۴گروه می‌توان تقسیم بندی کرد که هدف ما در سازمان دانش آموزی خراسان رضوی رسیدن همه دانش آموزان به این فضیلت ها و استفاده از آنها است. که این فضیلت ها عبارتنداز:

١.عزت نفس:

یعنی ارزیابی از خودمان دریک فعالیت و احساس خوشایندی و احساس رضایت مندی از نتیجه فعالیت انجام شده.بدون اینکه مغرور بشویم تفاوت غرور و عزت نفس این است که در غرور به مرحله‌ای میرسیم دیگران را نمی بینم و فقط خودمان رامی بینم و به دیگران اهمیت نمی دهیم.

٢.ایثار ونوع دوستی:

محبت ما به همنوع که اولین مرحله آن گذشت از مادیات واز خودگذشتن و فداکاری برای همنوعان تا جای که گاهی در شرایط از موفقیت اجتماعی خودنیز بگذریم تا به همنوع کمک کنیم.

٣.میهن دوستی:

حساسیت نسبت به کشور و سرنوشت کشورمان واحساس تعلق و میهن دوستی در هرکجا و شرایطی که هستیم.

۴.تدبیروتفکر:

یعنی چیزی را که آموخته ایم را به مرحله عمل و اجرا برسانیم و با تدبیر تفکر م یتوانیم به بهترین راه کارها برسیم.

۵.نظم و قانون مندی:

شرط اول و لازم برای همه ی کارها وکار در سازمان دانش آموزی نظم و رعایت قانون مقرارت است که همه باید نسبت به آن پایبند باشیم.

۶.مسولیت پذیری و مشارکت جویی:

مهم‌ترین وبزرگترین کار درسازمان دانش آموزی مسولیت کارهای را که به عهده گرفتیم به درستی انجام دهیم ونسبت به ان تعهد داشته باشیم شما نسبت به کشورایران مسؤلین وباید برای پیشرفت ان مشارکت داشته باشید و تلاش کنید.

٧.شجاعت و حقیقت جویی:

شجاعت ۴ ساختار دارد که اول عقلانی باشد. دوم بر اساس هنجارهای اجتماعی باشد. سوم برای هدف متعالی باشد. چهارم در چهار چوب مباحث اخلاقی باشد.

٨.پرسشگری و نقد پذیری:

نسبت به مسؤلیت که به عهد می گیرم تعهد داشته باشیم و درباره آن پرسش و جستجو کنیم اگر کسی نسبت به کار و فعالیت ما نقد و اعتراضی داشت و به جا و درست بود بپذیریم و سعی در برطرف کردن آن باشیم.

٩.تاب آوری و سازگاری:

مسولیت کار و فعالیت‌های که داریم به عهده بگیرم و قدرت رویارویی با شکست را هم داشته باشیم و تحمل شکست را داشته باشیم و بتوانیم از ان موقعیت پیروزی بسازیم.

١٠.عدل و انصاف:

یعنی درگفتار و رفتار خودمان صداقت داشته باشیم و نسبت به آمار و ارقامی که می دهیم مسؤل باشیم و عدل و انصاف را در گفتار و نوشتن و رفتارمان رعایت کنیم.

١١.دیانت و معنویت:

یک پیشتاز در عین حالی که با نشاط ، پرشور و شاداب است ، اهل پاکی و پارسایی و دینداری است و برنامه زندگی خود را بر اساس خدا محوری و دین باوری بنا کرده و بر مبنای اصول الهی عمل می کند

١٢. راستی و وفای به عهد:

در همه کارها و رفتارهایمان صداقت و راستگویی پیش بگیریم و نسبت و به قول ها و مسئولیت هایی که به عهده می گیرم را بپذیریم و آنرا به درستی انجام دهیم.

١٣.طبیعت دوستی:

نسبت به طبیعت اطراف کوه، جنگل، رودخانه......... بی‌تفاوت نباشید وبرای حفظ و بقای ان کوشش کنید.

١۴. عفت و پاکدامنی:

حیا در رفتار داشته باشیم. واجازه سوءاستفاده از رفتارمان را به دیگران ندهیم. عفت در کلام داشته باشیم. عفت و اعتدال بین عقل و شرع داشته باشیم و تعادل در آن برقرار کنیم و در نهایت هر چه دانش عقل بیشتر و بالاتر عفت و پاک دامنی نیز بیشتر میشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار