در گفت‌وگو با پانا:

سعید لطفی: علاقه‌ای به ساپینتو ندارم اما عملکردش قابل دفاع است

برای پرسپولیس حاشیه درست می کنند/ شانس سپاهان برای قهرمانی زیاد است/ همه باید از قلعه‌نویی حمایت کنیم

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال می‌گوید با وجود اینکه علاقه ای به ساپینتو ندارد اما همین که توانسته تیم را به جمع مدعیان لیگ برساند، عملکرد قابل دفاعی دارد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
سعید لطفی: علاقه‌ای به ساپینتو ندارم اما عملکردش قابل دفاع است

سعید لطفی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به انتخاب قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: «در شرایط فعلی اصلح‌ترین گزینه آقای قلعه‌نویی بود. خواهش می‌کنم از همه فوتبالی‌ها که شخص‌پرستی را کنار بگذارند و از او حمایت کنند. من به درست و غلط انتخاب او کاری ندارم اما معتقدم الان سرمربی تیم ملی ماست و همه وظیفه‌داریم که از او حمایت کنیم. اگر می‌خواهیم فوتبال ما درست شود باید یاد بگیریم که به انتخاب‌ها احترام بگذاریم. فکر می‌کنم با همه اختلاف‌نظرها، همه اذعان می‌کنند که قلعه‌نویی یکی از پرافتخارترین مربیان لیگ فوتبال ماست. الان فرصت خوبی است که در این شرایط بحرانی از مربی ایرانی حمایت کنیم.»

وی افزود: «ما افراد نگران در فوتبال ما زیاد داریم! همیشه منتقد و نگران هستند که تا فردی کارش را شروع نکرده، دنبال زدن او می‌روند. اجازه بدهیم این بنده خدا کارش را بکند. زمان کوتاهی که در اختیار دارد، کارش سخت است. تا مربی بخواهد تفکراتش را به بازیکنان القاء کند، زمان می‌خواهد. اما این قرارداد کوتاه‌مدت می‌تواند یک خروجی به ما بدهد که آیا او می‌تواند و توانایی هدایت تیم را دارد یا نه. البته که نمی‌شود گفت در این مدت کوتاه و جام ملتها عیار قلعه‌نویی مشخص می‌شود. اما باید به او زمان بدهیم. همان‌طور که به مربیان خارجی زمان و امکانات می‌دهیم. کلاً غریبه پرستیم. باید به این باور برسیم که مربی ایرانی هم توانایی دارد. باید شرایط یکسان را در مورد مربی ایرانی هم لحاظ کنیم.»

پیشکسوت استقلال با اشاره به وضعیت این تیم تأکید کرد: «بازی مهمی را در اهواز بردیم و آخر سالی توانستیم جای پرسپولیس را در رده‌ دوم بگیریم. ساپینتو از آن دسته مربیانی است که به‌شخصه علاقه‌ای به او ندارم اما همین‌که خودش را به جمع مدعیان رسانده، عملکردش قابل دفاع است. من تیمم را دوست دارم و هرکس که سرمربی باشد از او حمایت کردم و می‌کنم. باید به او زمان بدهیم تا خودش را پیدا کند. اطرافیانش باید به او آرامش بدهند. قطعاً فرصت خوبی است که می‌تواند با استقلال قهرمانی بیاورد.»

سعید لطفی گفت: «سپاهان درست است که صدرنشین شده اما خیلی زود است بخواهیم بگوییم که آن‌ها خودشان را جدا کرده‌اند. روی کاغذ با توجه به بازی‌هایی که سپاهان دارد، شانس بیشتری نسبت به بقیه تیم‌ها دارد. اما ۷ هفته مانده و چیزی قابل پیش‌بینی نیست. پرسپولیس هنوز از جمع مدعیان خارج نشده است. استقلال با سپاهان بازی مستقیم دارد. پرسپولیس تیم خیلی خوبی دارد اما نمی‌دانم چرا به حاشیه رفتند. ۷، ۸ سال استقلال را به حاشیه کشاندند و الان دارند برای پرسپولیس حاشیه ایجاد می‌کنند. واقعاً برای خیلی‌ها سنگین است که دو تیم همزمان قدرتمند باشند.»

وی با اشاره به اشتباهات داوری تأکید کرد: «واقعاً اشتباهات داوری خیلی زیاد شده است. اگر ریز ورود کنیم، خیلی چیزها دستگیر آدم می‌شود. اشتباه برای فوتبال است و داوران هم مثل بازیکن و مربی اشتباه می‌کنند اما وقتی یک داور اشتباه تأثیرگذار مرتکب می‌شود،چرا بازهم به او بازی می‌دهند؟ همه می‌دانیم برخی قضاوت‌ها چطور پیش می‌رود اما از هواداران خواهش می‌کنم که به داوران توهین نکنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار