در گفت‌وگو با پانا؛

سعید لطفی: از نکونام بدم می‌آید اما حمایتش می‌کنم

مربیان خارجی به دستیار ایرانی بها نمی‌دهند/ استقلال فقط ۱۰، ۱۲ بازیکن باکیفیت دارد/ تعیین سقف قرارداد برای بازیکن خارجی فقط فساد را بیشتر می‌کند، مگر سال‌ها قبل که سقف گذاشتند، یک باشگاه به بازیکنانش ماشین نداد؟

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال گفت‌ در دنیا هیچ‌کس به اندازه ‌او از نکونام ناراحت نیست و بدش نمی‌آید اما به‌خاطر تیم استقلال از نکونام حمایت خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
سعید لطفی: از نکونام بدم می‌آید اما حمایتش می‌کنم

سعید لطفی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به انتخاب جواد نکونام به‌عنوان سرمربی استقلال اظهار داشت: «یک‌سری نظرات فنی در مورد نکونام بود که من قبل از انتخابش گفتم و هنوز هم به آن اعتقاد دارم. حالا به درست یا غلط بودن انتخابش کاری ندارم. در دنیا هیچ‌کس اندازه ‌من از نکونام ناراحت نیست و بدش نمی‌آید، اما به‌خاطر استقلال من از او حمایت می‌کنم. به‌عنوان پیشکسوت و طرفدار استقلال از او حمایت می‌کنم و باید کمک کنیم تا موفق شود. در سالیان گذشته هم هر کسی مربی استقلال شده از او حمایت کرده‌ام.»

وی افزود: «منافع تیمم حکم می‌کند که از مربی حمایت کنم. در بین دستیارانش، مهدی هاشمی‌نسب آدم بزرگی است و حتما کار فنی‌اش خوب است که در کادرش حضور دارد. رجبی هم نشان داده خوب کار می‌کند. بالاخره مجموعه ‌خوبی دارند و باید دید که چطور تیم را پیش می‌برند. قبلا بوده که مربی خارجی داشتیم به من پیشنهاد دستیاری دادند اما چون تفکراتشان را می‌دانم، قبول نکردم. می‌دانم که مربیان خارجی به دستیار ایرانی بها نمی‌دهند. البته حق هم دارند که بترسند. اما مربی داخلی باید دستیارانش قوی‌تر از خودش باشند. کسی که حرفه‌ای و شخصیت فنی باکیفیت داشته باشد، هیچ وقت به سر‌مربی‌اش خیانت نمی‌کند و زیر‌آبش را نمی‌زند. به هرحال باید نکونام خودش پاسخگوی نتایج باشد.»

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: «ای کاش زودتر سرمربی انتخاب می‌شد اما باز هم خوب است. قبلا مدیرعامل خودش بازیکن می‌گرفت و بعد مربی می‌آورد. این معضل فوتبال ماست. کادر فنی بالاخره خواسته‌های معقولی دارد که باید نیازش برطرف شود. استقلال نیاز شدیدی به بازیکن باکیفیت دارد. الان کل تیم فقط ۱۰، ۱۲ بازیکن باکیفیت دارد. نه اینکه بقیه بد باشند، نه، اما بازیکنی می‌خواهیم که سطحش بالا باشد. اگر در لیگ برتر بازیکن خوب نیست، از لیگ یک بیاورند. من که در سایپا بودم از جوانانش بازیکن آوردم و در ترکیب هم بازی کردند. مربی باید اول روانشناس باشد. بتواند از انگیزه و توان جوانش استفاده کند.»

خط جلوی استقلال زهردار و آتشین است

قوانینی مانند تعیین سقف برای بازیکن خارجی فقط فساد را بیشتر می‌کند، بازیکن خارجی مگر با ریال می‌آید؟ مگر سال‌ها قبل که سقف گذاشتند، یک باشگاه به بازیکنانش ماشین نداد؟ سکه و ارز و حواله‌های مختلف می‌گیرند فکر کنید بازیکنان ما در آسیا چطور با این قرارداد می‌خواهند جلوی رونالدو و بنزما و بقیه ‌ستاره‌های تیم‌های عربی بازی کنند؟

سعید لطفی گفت: «خط جلوی استقلال زهردار و آتشین است. البته هر مربی سلیقه‌ خودش را دارد اما در هافبک و دفاع حتما بازیکن می‌خواهیم. من ممکن است قایدی و محبی را بپسندم و کس دیگری نپسندد. باید دست نکونام را برای انتخاب بازیکن باز بگذاریم. این حق طبیعی مربی است که تیمش را ببندد. حتی اگر تفکرش غلط هم باشد، اگر حمایت کنیم، می‌تواند موفق شود. بالاخره او باید پاسخگو باشد. دغدغه من این است که استقلال در آرامش باشد. اگر تیم در آرامش باشد، حتی بازیکن گمنام هم ستاره می‌شود. کریمی تا الان بد عمل نکرده است. باید به او اختیار و زمان بدهند و حداقل مثلاً ۵ سال مدیرعامل بماند و بعد هم جوابگو باشد. ثبات در فوتبال مهم است. ما سال بوده که ۳ مدیر عوض کردیم.»

وی با اشاره به تعیین سقف قرارداد و قرارداد ریالی برای بازیکنان خارجی افزود: «بازیکن خارجی مگر با ریال می‌آید؟ این قوانین فقط زیرمیزی و فساد را بیشتر می‌کند. همه سقف‌ها گچ‌اند! مگر فوتبالیست حرفه‌ای چند سال بازی می‌کند؟ اصلا چند تا بازیکن تاپ ‌داریم؟ نسل گذشته الان می‌شناسم که دارند با اسنپ کار می‌کنند. اگر راست می‌گویند بعد از بازنشستگی به آن‌ها برسند. متاسفانه برای هر چیزی ورود می‌کنند. اصلا تفکر آن کسی که این قوانین را نوشته، نمی‌فهمم. مگر می‌توانیم به فلان پزشک بگوییم که مثلاً شما حق نداری ماهیانه بیشتر از ۱۰۰ میلیون کار کنی؟.»

پیشکسوت استقلال ادامه داد: «بازیکن معمولی که قیمتش یک میلیارد است و بازیکنی هم که بازی در‌می‌آورد و ستاره است، باید یک اندازه پول بگیرند؟ این طور باشد که انگیزه‌ها از بین می‌رود. نمی‌دانم چرا می‌خواهند همه چیز را دستوری پیش ببرند. مدیران ما هم دستوری هستند. النصر با فروش پیراهن رونالدو، پولش را درآورد. وقتی فتح الله زاده گفت که مسی را می‌آوردم، همه به او خندیدند. اگر شرایط خوبی فوتبال ما داشت، می‌شد او را آورد و از پول پیراهنش درآمد داشت. از پخش بازی‌ها و کپی‌رایت و بقیه. مگر سال‌ها قبل که سقف گذاشتند، یک باشگاه به بازیکنانش ماشین نداد؟ سکه و ارز و حواله‌های مختلف می‌گیرند. فوتبال را بگذارید برای مردم بماند و سیاسی‌اش نکنید. باید اول ببینند درآمد باشگاه از کجاست. اگر باشگاهی می‌تواند درآمد داشته باشد و قراردادی که با بازیکن و مربی می‌بندد، توان پرداخت دارد، نباید جلوی آن را بگیرند. باشگاهی هم که ندارد، خب نیاورد. فکر کنید بازیکنان ما در آسیا چطور با این قرارداد می‌خواهند جلوی رونالدو و بنزما و بقیه ‌ستاره‌های تیم‌های عربی بازی کنند؟.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار